Grupul XTB a atras peste 100.000 de investitori noi în S1/2022. Compania de investiţii a încheiat primul semestru cu un profit net de 103 mil. euro şi venituri din operaţiuni de 180 mil. euro

Autor: Cristina Bellu 01.08.2022

Compania de brokeraj XTB, cu acţiuni listate pe Bursa de la Varşovia, a încheiat primele şase luni cu un profit net de 103,4 milioane euro, în creştere cu 623% faţă de rezultatul raportat în prima jumătate din 2021, şi cu 56,5% faţă de S1/2020, când a înregistrat un profit net de 66,1 milioane euro.

Rezultatul a fost influenţat de volatilitatea ridicată, persistentă pe pieţele financiare şi de mărfuri, cauzată printre altele de situaţia geopolitică constant tensionată, şi o bază de clienţi în creştere sistematică, arată informaţiile transmise luni de reprezentanţii societăţii.

La finalul lunii iunie, veniturile din operaţiuni s-au situat la 180,1 milioane euro, ceea ce înseamnă o creştere cu 238,4% faţă de prima jumătate a anului 2021.

În schimb, costurile operaţionale s-au ridicat la 57,6 milioane euro, faţă de 35,9 mil. euro în S1/2021.  

În T2/2022, XTB a înregistrat 45.700 de clienţi şi, cumulat cu 55.300 de clienţi noi în primul trimestru, rezultă un total de peste 101.000 de clienţi noi la sfârşitul lunii iunie.

Astfel, în ambele trimestre, compania a avut, în medie, cel puţin 40.000 de clienţi noi trimestrial.

La finalul lui T2/2022, numărul total de clienţi a atins 525.300.

În ceea ce priveşte numărul mediu de clienţi activi, îm prima jumătate a anului s-au înregistrat 149.800 faţă de 105.000 cât a fost în prima jumătate a anului precedent şi 112.000, în medie, pe tot parcursul anului 2021.

Aceasta s-a tradus într-o creştere a volumului tranzacţionat cu instrumente CFD exprimat în loturi, care în prima jumătate a anului a însumat 3,05 milioane de tranzacţii faţă de 1,99 milioane în perioada corespunzătoare din 2021 (o creştere de 53,6%).

De asemenea, valoarea depozitelor nete ale clienţilor a crescut cu 17,5%, de la 354,4 milioane euro în prima jumătate a anului 2021, la 416,5 milioane euro în S1/2022.

„Extinderea sistematică a bazei de clienţi înseamnă că înregistrăm o creştere a numărului de tranzacţii şi, astfel, o creştere a veniturilor. Volatilitatea continuă de pe pieţe din al doilea trimestru s-a tradus într-o profitabilitate mai mare”, spune Omar Arnaout, CEO XTB.

La sfârşitul primului semestru compania a înregistrat costuri operaţionale de 57,6 milioane euro, cu 21,7 milioane euro mai mari decât în perioada similară din 2021.