ZF Ecosistemul Marketplace. O nişă mereu profitabilă, gadgeturile românilor: iCover, o afacere de familie lansată pe segmentul vânzărilor de accesorii pentru smartphone-uri, generează vânzări anuale de 2 mil. euro

Autor: Ioana Matei 03.08.2022

♦ Afacerea iCover a fost începută în urma unei investiţii de 4.000 de euro, în 2015 ♦ Ulterior, businessul s-a dezvoltat şi în alte zone de vânzare, cum ar fi smartphone-urile, cât şi produsele şi accesoriile de gaming ♦ 70% din cifra de afaceri este generată de online.

Carmen Moise a fondat alături de soţul său, în 2015, iCover, un business de comer­cializare de accesorii din categoriile medi­um şi pre­mi­um pentru telefoanele mobile. Antrepre­noa­rea povesteşte că ideea a ve­nit dintr-un hobby şi o oportunitate: o prie­tenă de familie era sales manager într-o com­panie în Anglia şi le-a pro­pus o colaborare.

Au început cu o investiţie de 4.000 de euro şi cu 30 de produse şi, pentru că piaţa era şi atunci relativ saturată, au pre­ferat să opteze pentru produse din cate­goria me­die şi premi­um. Pro­dusele pe care le-au avut iniţial au fost un por­tofel care pu­tea deveni şi o geantă pentru smartphone, ca­re avea husă şi funcţie de încăr­care a te­le­fonului, brăţări care aveau încor­porate ca­bluri de în­cărcare. Importau, de ase­me­­nea, modele ca­re includeau combinaţii de ma­te­riale şi pie­tre preţioase sau inserţii de aur. 

Au con­tinuat cu accesoriile pentru telefoane, iar ulterior, au început să vândă şi gadgeturi, accesorii pentru gaming, mo­bilier de ga­ming, articole de smarthome, cum ar fi pri­zele inteligente. 

Produsele sunt aduse din Germania, Italia, Suedia, Statele Unite şi sunt comercializate în online, în retail, prin magazine proprii, cât şi prin intermediul unor parteneri. 

„Cifra de afaceri s-a plasat în jurul a 2 milioane de euro în 2020, din care 70% reprezintă online-ul, iar restul retailul“, a spus Carmen Moise în cea mai recentă ediţie a emisiunii ZF Ecosistemul Markeptlace. Pe platforma Marketplace a eMAG sunt prezenţi din 2015, unde s-au dezvoltat treptat. În paralel, vând şi pe un site propriu. De asemenea, la scurt timp dupa lansare au deschis şi un punct fizic de lucru. 

„Businessul este unul nişă, clienţii sunt cei care preferă produsele de calitate, nivel mediu spre high. Bucureştiul este o zonă care generează vânzări, dar sunt şi alte oraşe care generează vânzări semnificative, cum ar fi Aradul, Clujul. Există o predilecţie pe partea de mobilier şi accesorii de gaming, iar valoarea vânzării medii este de circa 800 de lei“, a spus Carmen Moise.

În prezent, sunt în curs de negociere pentru închirierea unui spaţiu comercial într-un mall din Bucureşti şi au început deja şi expansiunea peste hotare - prin intermediul Marketplace-ului au ajuns în Ungaria şi vizează în continuare şi piaţa din Bulgaria. „Ne propunem să menţinem direcţiile actuale, care clar sunt de succes, dar vrem să adăugăm şi noi direcţii, prin introducerea de branduri şi accesorii noi - vizăm acum, de pildă, zona de mobilier pentru copii“, descrie antreprenoarea planurile de dezvoltare a afacerii în continuare.