Universităţile reacţionează negativ la proiectele noilor legi ale educaţiei

Autor: Răzvan Botea 02.08.2022

♦ Marian Preda, rectorul Universităţii din Bucureşti: Prima problemă majoră a proiectelor de lege este procesul în sine de elaborare, care e profund greşit: din birou, fără analize serioase, cu şi de către un grup monocolor de autori care nu include specialişti ♦ Remus Pricopie, rectorul SNSPA: Am putea ajunge în situaţia să avem două legi „noi” care să nu facă nimic altceva decât să redistribuie politic resursele din sistem, în avantajul „celor de la butoane”.

Rectorii universităţilor din România încep să reacţioneze public la proiectele pentru legile educaţiei, puse în dezbatere publică de către Ministerul Educaţiei. Marian Preda, rectorul Universităţii din Bucureşti, a declarat că niciun specialist din cele mai mari universităţi din România nu a fost consultat de către Ministerul Educaţiei, atunci când au fost elaborate proiectele, iar la dezbaterile publice nu s-au rezolvat problemele de fond ale universităţilor.

„Prima problemă majoră a proiectelor de lege este procesul în sine de elaborare, care e profund greşit: din birou, fără analize serioase, cu şi de către un grup monocolor de autori care nu include specialişti în domeniul educaţiei sau ai altor ştiinţe sociale, fără consultarea principalilor actori din sistem- cei care ar trebui să implementeze aceste legi, precum marile universităţi”, a spus Marian Preda.