INTERVIU EXCLUSIV ZF. Din culisele tranzacţiei Aqua Carpatica-PepsiCo: doi ani de negocieri, discuţii Bucureşti – Londra – New York şi un acord care deschide graniţele lumii pentru un brand românesc de ape minerale

Autor: Dana Ciriperu 03.08.2022

♦ Jean Valvis, creatorul Aqua Carpatica, a semnat un acord cu gigantul internaţional PepsiCo prin care cedează 20% din acţiunile companiei şi deschide graniţele lumii pentru Aqua Carpatica ♦ Ce urmează: o nouă fabrică în 2024, exporturi care vor creşte de la 6-7% pondere în prezent la 33-35% în cinci ani, creşterea echipei şi ambiţia de a fi numărul unu mondial pe piaţa premium a apelor naturale.

PepsiCo, Lactalis şi Coca-Cola. Trei dintre cele mai mari grupuri internaţionale din industria bunurilor de larg consum au bătut palma în ultimii 20 de ani cu Jean Valvis, antreprenorul greco-elveţian, „de adopţie bucovinean“, care a creat Aqua Carpatica (ape minerale), LaDorna (produse lactate) şi Dorna (ape minerale).

„A fost cea mai lungă şi cea mai dificilă negociere“, rezumă Valvis într-un interviu acordat ZF doi ani de discuţii cu gigantul PepsiCo, un grup cu 70 mld. euro cifră de afaceri, pentru care Aqua Carpatica înseamnă o cale deschisă pe piaţa apelor minerale premium.

Complexitatea acordului vine în primul rând din faptul că Valvis va rămâne acţionar majoritar, nu face exit-ul cum s-a întâmplat la cele două tranzacţii anterioare, cu Coca-Cola şi Lactalis, astfel că s-au pus pe masă strategii de dezvoltare, bugete, planuri de marketing, idei şi pieţe care se pot dezvolta, structuri de conducere şi de decizie pentru Aqua Carpatica.