ZF Gen Z. Peste 15.000 de oameni din 20 de ţări au lucrat pentru noua ediţie a UNTOLD. Care sunt secretele care au transformat o idee într-un festival-fenomen?

Autor: Roxana Petrescu 04.08.2022

Lansat în 2015, UNTOLD, eveni­mentul de muzică electronică care se desfăşoară între 4 şi 7 august la Cluj-Napoca, a redefinit conceptul de festival în România, rezultând un proiect de entertainment complet, dezvoltat dincolo de imensele scene de pe Cluj Arena.

Cu un buget de 17 mil. euro, cu 40% mai mare faţă de cel din 2021, şi cu 15.000 de oameni din 20 de ţări care au lucrat la ediţia de anul acesta, UNTOLD este o industrie în sine. Care-i sunt secretele? „Scopul nostru a fost de la început să transpunem publicul într-un tărâm fantastic, rupt de cotidian, dar în acelaşi timp, în inima oraşului. Conform conceptului festivalului, UNTOLD este locul unde lumea reală se întrepătrunde cu o lume fantastică, plină de magie, personaje mitice şi decorurile reflectă cum ar arăta locurile pe care aceste personaje le-ar locui sau le-ar frecventa. De aici, o metaforă pentru fiecare element“, spune Răzvan Luca, creative director, UNTOLD.

De la primul capitol, UNTOLD s-a conturat ca o poveste, în jurul firului narativ al fiecărei ediţii fiind realizată orice piesă a festivalului, de la decoruri sau activări până la detalii cum ar fi de exemplu iluminatul evenimentului. Mai departe, logica din spatele selecţiei artiştilor sau construcţia scenelor i-au consolidat statul de cel mai complex proiect de entertainment din România.