Business Magazin. Cum încearcă Anna Mera de la WowMind să facă un YouTube pentru educaţie

Autor: Ioana Niţă 07.08.2022

Un catalog electronic nu va atrage copiii spre şcoală şi nici nu îi va determina să înveţe cu mai multă tragere de inimă, dar o platformă în care profesorii susţin lecţii video, unde explică legăturile unei materii cu lumea reală, iar exerciţiile se fac la fel, tot în format video, are toate şansele să-i cucerească. Este pariul unui start-up local numit WowMind care vrea să facă şcoala atractivă pentru copii. Pentru ca planul să devină realitate, echipa WowMind are nevoie de o finanţare de 250.000 de euro.

 

WowMind este o soluţie de e-learning dedicată generaţiei digitale ce se bazează pe tehnologii emergente, dar şi pe conţinut video. Am început în 2018 cu un proiect-pilot, iar acum suntem la stadiul de MVP, ne pregătim de lansare. Avem platforma parţial dezvoltată, iar în momentul de faţă avem nevoie de 250.000 de euro să ajungem în faza beta a aplicaţiei şi să ne creăm o viziune pentru următorii doi ani, perioadă în care ne dorim să intrăm şi în metaverse. Suntem deja în discuţii cu potenţiali investitori şi cu o platformă de crowdfunding“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Anna Mera, fondatoare a WowMind. Platforma va fi lansată în toamna acestui an, investiţia iniţială, realizată din fonduri proprii, ajungând până acum la aproximativ 50.000 de euro. Ideea dezvoltării soluţiei WowMind s-a născut dintr-un alt proiect, finanţat prin programul european Horizon 2020, al cărui obiectiv era arhivarea notelor. „Ce am observat noi a fost că nu catalogul digital lipseşte din educaţia actuală, ci atractivitatea procesului de învăţare. Şi acolo am decis că este cel mai bine să lucrăm. Am făcut o cercetare care a durat în jur de doi ani şi jumătate. Ce am vrut noi a fost să evităm greşelile multor fondatori care se grăbesc să lanseze platforme doar pentru a primi finanţare. Noi ne-am dorit să creăm un produs axat pe utilizator, iar ca să creăm un produs axat pe utilizator a trebuit să facem o lungă perioadă de cercetare pentru că vorbim aici de copii, de tineri”, a punctat ea, adăugând că în momentul de faţă, tinerii sunt experţi în tehnologie. „Nu poţi să îi dai unui tânăr o tehnologie care să nu fie efectiv creată pentru el, mai ales în educaţie. În educaţie copiii s-au plictisit de subiecte precum matematică, fizică, limba română. Am citit astăzi că 57% dintre copiii de la Evaluarea Naţională nu ştiu să citească. Asta înseamnă că ceva deja nu-i mai atrage pentru că ei se uită pe YouTube totuşi, aproape tot timpul. Ce ne dorim noi este să creăm o legătură, un pod între tehnologie, digitalizare şi educaţie“.

Care este conceptul din spatele WowMind? „Încercăm să stârnim interesul copiilor pentru învăţare, şi încercăm să le trezim interesul şi pentru pasiuni şi vocaţii, pentru că ştim cu toţii că am învăţat în şcoală foarte multe lucruri pe care în momentul de faţă nu le folosim, dar nu le folosim pentru că nu am înţeles de fapt pentru ce se folosesc ele. De exemplu, că geometria poate să ajute în arhitectură, chimia este baza alimentaţiei, că biologia poate să ne ajute în relaţia noastră cu animalele noastre de companie – câini, pisici etc. Deci ceea ce îmi doresc eu este să facilitez cumva accesul copiilor către un alt tip de educaţie, către aptitudini şi cunoştinţe ale secolului XXI şi în acelaşi timp să îi atragem către lucruri noi“, a explicat Anna Mera. Ea a subliniat că principalul diferenţiator al WowMind pe piaţa locală de e-learning este tehnologia şi abordarea procesului de învăţare.

Citiţi articolul integral pe Business MAGAZIN.