ZF IT Generation. Start-up Pitch. Flavius Holerga, cofondator Morpheus - sistem automatizat de verificare a identităţii în mediul online: Vrem să ajungem la 20 de clienţi care să testeze soluţia în faza beta, iar apoi să o lansăm pentru publicul larg

Autor: Ioana Nita 08.08.2022

Start-up-ul local Morpheus, ca­re dezvoltă un sistem de autentificare descentralizat pentru verificarea identi­tă­ţii utilizatorilor pe in­ter­net, şi-a propus ca până la finalul acestui an să ajungă la 20 de companii care să testeze soluţia creată. Momentan soluţia Morpheus se află în faza de „closed beta“ (perioa­dă în care se testează soluţia cu un număr deter­minat de utilizatori), urmând ca înspre finalul anului să fie lansată pentru publicul larg.

„Ţintim să ajungem la 20 de cli­enţi în «closed beta», moment în care o să trecem la varianta de «open solu­tion». Deci deocamdată avem unde­va în jur de 6 clienţi cu care discutăm şi vrem ca până la finalul anului să ne extindem la 20. Vrem să oferim soluţia cât mai multor utilizatori şi să ne extindem cât de mult se poate. Nu este o soluţie neapărat locală, proble­ma adresată este generală, deci este o piaţă mult mai mare şi atunci ne-ar ajuta foarte mult să avem feedback nu doar din România, ci şi de la platforme din străi­nătate“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Genera­tion, la rubrica Start-up Pitch, Flavius Holerga, cofondator al Morpheus. El a pornit proiectul în urmă cu câteva luni, ideea dezvoltării soluţiei Morpheus venind în timpul progra­mu­lui de preaccelerare Innovation Labs, la care au participat anul acesta şi în cadrul căruia au pi­votat practic spre acest sistem de au­tentificare pentru verificarea identităţii utilizato­rilor în mediul online.

„Totul a pornit la câteva persoa­ne tehnice. Am pornit la drum cu anu­mi­te lucruri în minte, dar foarte rapid, acum câteva luni, am pivotat spre această soluţie. Înainte de Morpheus au fost practic mai multe start-up-uri care s-au unit ca să formeze ideea aceasta şi de care toţi suntem pasionaţi şi vrem să o facem să devină realitate fiindcă este ceva care era comun şi este o problemă pe care am avut-o fiecare anterior cu start-up-urile noastre. Şi atunci ne-am unit forţele acum câteva luni şi de atunci ne mişcăm destul de repede şi încercăm să facem ceva fain.“

Ce face însă mai exact soluţia Morpheus? „Este practic un plug-in care le permite administratorilor de platforme web să verifice identitatea utilizatorilor săi mai rapid ca niciodată şi în mod automat cu un singur video. Ne adresăm în special platformelor de tip marketplace, unde oamenii fac afaceri cu alţi oameni şi prin Morpheus vrem să oferim o cale simplă de a verifica că acei oameni sunt cine pretind că sunt, ca în caz de orice să se poată ajunge înapoi la ei. Facem totul cât mai simplu prin mai multe etape biometrice prin care trece utilizatorul în acest video, inclusiv o verificare dinamică în timp real pe bază de gesturi, cât şi o verificare de autenticitate printr-o amprentă unică pe care noi o creăm utilizatorului pe blockchain la prima verificare cu Morpheus. Tot procesul acesta începe în momentul în care utilizatorul îşi porneşte camera sau webcam-ul şi de acolo este rugat în timp real să facă anumite lucruri pe care noi le folosim pentru verificarea utilizatorului“, a explicat Flavius Holerga. El a adăugat că tot procesul se poate personaliza în funcţie de nevoile platformei respective care vrea să implementeze acest sistem, dar în general tot procesul de bazează pe cartea de identitate a utilizatorului.

„În primul pas utilizatorul este rugat să arate la cameră cartea de identitate de unde noi extragem datele care sunt cerute de către administratorul platformei pentru a verifica utilizatorul. Iar în a doua etapă rugăm utilizatorul să facă un gest care este generat live, în timpul procesării, şi pe baza acelui gest noi putem să verificăm dacă persoana care este în faţa camerei este o persoană reală şi nu un video sau o imagine statică, astfel încât să putem să verificăm şi că persoana aceea se potriveşte şi cu cea din cartea de identitate dată anterior. Pe lângă acest lucru, putem să transmitem la final administratorului de platforma concluzia - dacă este real sau nu acel utilizator, împreună cu toate datele de care are nevoie pentru procesarea lui mai încolo.“

Start-up-ul se adresează momentan segmentului de platforme tip marketplace, însă tehnologia poate fi folosită în multe alte domenii, astfel încât pe termen mai lung echipa ia în considerare şi alte industrii precum cea financiar-bancară.

În prezent, modelul de business este pe bază de subscripţie, în funcţie de numărul de verificări realizat de fiecare platformă.

„Subscripţia este calculată în funcţie de numărul de verificări şi în momentul de faţă o verificare costă în jur de 1,2 euro. În funcţie de numărul de verificări de care este nevoie pe platformă avem difeirte pachete - cu cât mai multe verificări, cu atât ajustăm tariful pentru a ajunge la acord cu clientul respectiv”, a punctat cofondatorul Morpheus.