Criza de personal, tot mai acută în ospitalitate. Diana Popescu, Epoque Hotel: „Poţi cheltui mii de euro să recrutezi un candidat din Asia, care după două-trei luni de la sosirea în ţară îşi poate găsi alt angajator“. „Ne orientăm către găsirea unor variante alternative, cum ar fi aducerea de personal din Asia, însă procesul nu este nici ieftin, nici rapid“

Autor: Miruna Diaconu 10.08.2022

HoReCa resimte din ce în ce mai tare criza de personal, iar una dintre opţiunile pe care le au la îndemână hotelierii este importul de forţă de muncă, însă nu este un proces facil, spune Diana Popescu, proprietar al hotelului Epoque din Bucureşti.

„Lipsa acută de personal în HoReCa devine o problemă cronică, accentuată şi de lipsa de interes pentru acest domeniu. Ne orientăm către găsirea unor variante alternative, cum ar fi aducerea de personal din Asia, însă procesul nu este nici ieftin, nici rapid şi supus riscului ca persoana recrutată să nu se adapteze sau să plece după puţin timp, legislaţia existentă neprotejând angajatorul în niciun fel. Poţi cheltui mii de euro să recrutezi un candidat din Asia, care şi după două-trei luni de la sosirea în ţară îşi poate găsi alt angajator fără ca tu să poţi face ceva să împiedici acest lucru“, spune Diana Popescu.