Antreprenorul Vladimir Cohn face o investiţie de 1,4 mld. lei într-o fabrică nouă de celuloză şi hârtie la Giurgiu. „Avem terenul, are o suprafaţă de 54 de hectare, l-am cumpărat anul trecut“, spune Vladimir Cohn

Autor: Alina-Elena Vasiliu 10.08.2022

Antreprenorul Vladimir Cohn, cunoscut pentru businessurile sale în domeniul producţiei de hârtie, a aplicat pentru un ajutor de stat în valoare de 185,4 mil. lei, care ar urma să fie parte dintr-o investiţie de aproape 1,4 mld. lei într-o nouă unitate de producţie.

„Dorim să construim o fabrică nouă de celuloză şi hârtie la Giurgiu. Avem terenul, are o suprafaţă de 54 de hectare, l-am cumpărat anul trecut. Păstrăm discreţia referitor la câţi muncitori vom avea şi când începem producţia, deocamdată informaţia trebuie să fie oficializată“, a spus pentru ZF Vladimir Cohn.

Potrivit listei privind rezultatele procesului de selecţie a cererilor de acord pentru finanţare înregistrate în cadrul schemei de ajutor de stat, publicate marţi de Ministerul de Finanţe, aceasta este cea mai mare investiţie care ar urma să fie susţinută cu ajutor de stat în cadrul acestei sesiuni. Vladimir Cohn este unul dintre cei mai puternici şi totodată discreţi antreprenori români. El a vândut în 2018 firmele EcoPack Ghimbav şi EcoPaper Zărneşti grupului britanic DS Smith, într-o tranzacţie care s-a ridicat la o valoare de aproximativ 208 mil. euro.

La momentul vânzării, cele două companii ajunseseră la afaceri consolidate de 50 de milioane de euro, fiind lideri pe segmentele lor de business.

Încă din 2020, Cohn spunea că ia în calcul posibilitatea demarării unei alte investiţii într-o fabrică de hârtie, motivând că Ñindustria hârtiei rămâne o industrie extraordinară, foarte profitabilă şi în care merită să lucreziî, în cadrul unei emisiuni ZF Live.

Investiţia anunţată de Vladimir Cohn vine într-un an în care scumpirile au marcat piaţa celulozei şi a hârtiei, care a ajuns la un moment dat în situaţia în care companiile nu au mai putut găsi materie primă disponibilă nici măcar la preţuri ridicate. Piaţa de profil din România creşte atât ca volum, cât şi ca valoare, deoarece preţurile au crescut, spun jucătorii din domeniu, dar odată cu preţurile a crescut şi calitatea produselor pe care le caută clienţii.