Tim Hortons, una dintre cele mai cunoscute reţele de cafenele din lume, a postat primele anunţuri de joburi în România. Acesta ar putea fi un semn că gigantul canadian îşi pregăteşte intrarea pe plan local

Autor: Cristina Roşca 12.08.2022

Reţeaua canadiană de cafenele Tim Hortons a postat primele anun­ţuri de angajare pentru România, o mutare ce ar putea indica faptul că grupul se pregăteşte să vină pe plan local. Poziţii similare sunt disponibile şi în Cehia, Polonia, Portugalia, Italia şi Spania, semn că Tim Hortons ia în vizor Europa.

Până acum, grupul a mizat pe expansiune în America de Nord, cu iniţiative timide în Marea Britanie şi Spania în Europa, în Orientul Mijlociu şi Asia. În total, sub brandul Tim Hortons sunt puţin peste 5.300 de cafenele la nivel mondial, dintre care peste 4.000 sunt doar acasă, în Canada. Canadienii de la Tim Hortons fac parte din grupul RBI (Restaurant Brands Internaţional), care mai cuprinde şi Burger King şi Popeyes, două mărci de restaurante prezente local.

Atât Burger King, cât şi Popeyes sunt prezente local în sistem de franciză, fiecare având în spate un alt francizat.

Jucătorii din piaţa de cafenele spun că o eventuală intrare a Tim Hortons se va face tot în sistem de franciză, cel mai probabil printr-un jucător puternic, ce ar putea să dezvolte simulat mai multe pieţe.

Pe piaţa de cafenele din România loc de creştere există şi mult, dat fiind că în multe urbe secundare din România nu există încă lanţuri de cafenele. În plus, apetitul consumatorilor pentru cafea e în creştere.