Povestea unui sibian care a ajuns de la a munci într-un call center pe un salariu minim, la a câştigă 50.000 de dolari pe lună, lucrând dintr-un paradis exotic

Autor: Business Magazin 14.08.2022

Într-o perioadă în care noţiunea de „nomad digital” a devenit un termen larg răspândit în piaţa muncii, tot mai mulţi tineri îşi îndreaptă atenţia spre destinaţii exotice unde, la preţuri accesibile, pot duce un trai la care mulţi doar visează. Este şi cazul lui Răzvan Aleman, un român din tânăra generaţie, care a ales să îşi împartă timpul între călătorii în jurul lumii, stabilindu-şi „cartierul general” în Bali, o mică insulă din Indonezia, căutată de turişti şi investitori deopotrivă. Aici, el conduce o afacere în mediul virtual, prin prisma căreia şi-a propus să ajute şi alţi români să îşi dezvolte businessuri online, care să îi ajute să genereze venituri pasive.

Fost angajat la un angajat într-un call center din Sibiu, unde câştiga 300 euro pe lună, în 2017 Răzvan Aleman a lansat prima afacere online, care i-a adus în mai puţin de un an vânzări de 50.000 dolari lunar, iar în 2021 a depăşit 1 milion de euro cifră de afaceri din businessurile online.

Antreprenorul spune că două evenimente i-au marcat dezvoltarea personală şi ascensiunea profesională: citirea cărţii "Săptămâna de lucru de 4 ore" a lui Tim Ferris şi un curs în care a învăţat cum să vândă produse fizice pe Amazon.

„Am avut întotdeauna o atracţie spre domeniul online. Chiar şi când eram angajat într-un call center din Sibiu, în fiecare zi urmăream noutăţi şi ştiri din acest domeniu şi consumam foarte mult conţinut video şi multă informaţie despre cum aş putea să încep un business real în domeniul online. Prima încercare a fost să creez un magazin online prin care clienţii să îşi poată personaliza tricourile cu propriul design”, povesteşte el. Salariul de la call center nu i-a permis să îşi ducă însă la bun sfârşit această idee de business, deoarece maşinăriile necesare pentru printarea tricourilor costau câteva zeci de mii de euro

Aşa că, în 2017, după 6 luni în care a lucrat intens la dezvoltarea personală, spune că a întâlnit în sfârşit oportunitatea de care avea nevoie, un curs în care a învăţat cum să vândă produse fizice pe Amazon, cum să îşi creeze un brand şi cum să îşi desfăşoare tot acest business online. „Cursul costa 1.500 de euro, aşa că am făcut un împrumut bancar de 5.000 de dolari şi cu aceşti bani am început primul meu brand online, un brand de echipamente sportive pentru sală. În mai puţin de un an de la începerea primului business online am început să generez vânzări de 50.000 de dolari lunar”, spune Răzvan Aleman.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro