Agenţiile de turism mai au de recuperat un miliard de lei ca să ajungă la nivelul din 2019

Autor: Miruna Diaconu 15.08.2022

♦ Numărul de angajaţi din sector a scăzut cu 40% faţă de 2019.

Numărul agenţiilor de turism se reduce de la an la an, astfel că anul trecut, piaţa număra doar 3.400 de firme cu activităţi de organizare a vacanţelor, cu aproape 150 mai puţin faţă de anul anterior, conform calculelor ZF pe baza datelor de la Registrul Comerţului. O scădere similară se poate observa şi în 2020 faţă de 2019, când numărul companiilor s-a apropiat de 3.800 de firme.

Pandemia a afectat considerabil piaţa agenţiilor de turism, jucătorii mici cu greu au putut supravieţui, iar cele mai mari companii din piaţă şi-au redus din personal, cât şi din punctele de lucru pe care le aveau la nivel naţional.

Dacă în 2019, anul de referinţă al sectorului turistic, cât şi cel mai bun an din punct de vedere al afacerilor înre­gistrate, piaţa ajunsese la o valoare de 4 mld. lei, anul trecut, veniturile totale ale companiilor din acest sector au fost de doar 3 mld. lei, adică minus 25%, conform aceleaşi surse.

Efectele celei mai dificile crize cu care s-a confruntat sectorul turistic se pot observa şi în scăderea drastică a numărului de angajaţi. Dacă în 2019, circa 10.800 de oameni lucrau în cadrul unei agenţii de turism, anul trecut, numărul acestora s-a redus la 6.500.