Producătorul de medicamente Biofarm, listat la BVB, raportează un profit net de 43,6 milioane de lei în S1/2022, în creştere cu 20% de la an la an

Autor: Eduard Ivanovici 15.08.2022

Biofarm, producător de medicamente listat la BVB sub simbolul BIO, a înregistrat un profit net de 43,6 milioane de lei în prima parte a anului, în urcare cu circa 20% faţă de primul semestru al anului precedent, conform calculelor efectuate de ZF pe baza datelor din raportul financiar al societăţii.

Cifra de afaceri netă a companiei a fost de 138,6 milioane de lei, cu 17,4% peste rezultatul din S1/2021, fiind realizată „în principal din vânzări de produse finite direct la principalii distribuitori farmaceutici (pentru piaţa internă)”.

În primul semestru al anului 2022, ponderea vânzărilor la export a reprezentat aproximativ 2% din vânzările totale nete ale Biofarm. Produsele companiei au fost exportate în 3 ţări: Republica Moldova, Azerbaidjan si Kirghizstan

Activele Biofarm au crescut de la 418,8 milioane de lei în primele şase luni de anul trecut la 452 de milioane în S1/2022, deci un avans de 8% de la an la an. Datoriile au ajuns, totodată, la 99,3 milioane de lei, plus 15,6%, iar capitalurile au fost de 352 de milioane de lei pe 30 iunie 2022, în creştere cu 6%.

„În valoare, Biofarm şi-a consolidat vânzările către consumatorul final, înregistrând o creştere de 18% faţă de semestrul 1 al anului 2021, raportat la preţul de achiziţie în farmacii. În primele 6 luni ale anului 2022, strategia de dezvoltare a portofoliului Biofarm s-a concentrat pe lansarea de produse noi în segmentul CHC dedicat produselor pentru susţinerea imunităţii, dar şi pe lansarea extensiilor de linie pentru a genera vânzări incrementale brandurilor de top din portofoliul actual”, scrie societatea în raport.

În ultima perioadă, sistemul sanitar românesc s-a confruntat cu o serie de provocări generate de pandemie, iar mai recent de războiul din Ucraina, cele mai importante fiind creşterea preturilor la ambalaje şi la consumabilele folosite în industria producţiei de medicamente.

Astfel, producătorii au fost nevoiţi să găsească soluţii pentru a nu întâmpina probleme în ceea ce priveşte livrarea medicamentelor: crearea unor stocuri de siguranţă sau plasarea în avans de comenzi pentru produsele necesare.

„În aceste condiţii, piaţa farmaceutică are o evoluţie pozitivă, descrisă printr-o concurenţă în creştere, investiţii masive în media şi penetrarea pieţei de către producătorii internaţionali de OTC (medicamentele eliberate fără reţetă – n.r.) şi suplimente alimentare (...) Biofarm s-a asigurat că are stocurile necesare de materii prime şi materiale pentru ambalat pentru un orizont de cel puţin un an.”

Acţiunile BIO au pierdut 23,5% în 2022, pe fondul unor tranzacţii totale de 6,2 milioane de lei, potrivit datelor BVB. Cu o valoare de piaţă de 630 de milioane de lei, compania este controlată în proporţie de 51,6% de SIF Muntenia, urmat de SIF Banat-Crişana (36,7%) şi alţi acţionari.