Polonezii se duc cu mai puţini bani la shopping

Autor: Bogdan Cojocaru 17.08.2022

Aproape 60% dintre polonezi sunt atenţi să cheltuiască mai puţin. Anul trecut, procentul era de doar 40%. Acum, cel mai adesea ei aleg să dea mai puţini bani pe îmbrăcăminte, dulciuri şi alcool, scrie The Warsaw Voice.

Principalul motiv pentru reducerea consumului sunt preţurile în continuă creştere. Al doilea motiv menţionat de consumatori este înrăutăţirea situaţiei economice din ţară, apoi faptul că n-au apucat să pună bani deoparte.

În prezent, cheltuielile sunt reduse cu 10-15%, arată un sondaj al UCE Research şi BLIX Group. Anul trecut, reducerile erau de 5-10%. Doar 26% dintre polonezi nu caută să restrângă cheltuielile.

„O astfel de schimbare bruscă în moralul consumatorului este un indicator al anxietăţii în privinţa venirii toamnei şi a incertitudinilor din anul viitor. Multe vor depinde de majorările de preţuri la energie şi alimente pe pieţele globale“,

spun autorii studiului. Cele mai recente date statistice arată că inflaţia a accelerat la 15,6% în iulie. Făina s-a scumpit cu 40%, iar pâinea cu 30%.