Retailerul online evoMAG, controlat de antreprenorul Mihai Pătraşcu, atrage o finanţare de 2 mil. euro de la fondul de investiţii Catalyst România. Investiţia merge în extinderea businessului pe noi pieţe şi accelerarea dezvoltării în offline

Autor: Cristina Bellu 17.08.2022

Retailerul online evoMAG, controlat de antreprenorul Mihai Pătraşcu a atras o investiţie de 2 milioane de euro de la Catalyst România, una dintre cele mai importante firme de capital de risc axate pe tehnologie din România, în schimbul unui pachet minoritar în Evolution Prest Systems, societatea care deţine site-ul de comerţ electronic.

Finanţarea va susţine extinderea evoMAG pe pieţele online din România şi la nivel internaţional, prin prezenţa în cât mai multe platforme marketplace relevante, accelerarea dezvoltării în offline, prin inaugurarea a două showroom-uri evoMAG, în următorii doi ani, precum şi dublarea anuală a portofoliului de produse în următorii trei ani, implicit, dezvoltarea de noi categorii de produse, extinderea spaţiului de depozitare şi eficientizarea proceselor operaţionale pentru a susţine creşterea anticipată, au transmis miercuri reprezentanţii evoMAG.

„Infuzia de capital ne va permite să ducem evoMAG la un nou nivel de dezvoltare, atât pe piaţa din România, în online şi offline, dar şi în afara ţării”, spune Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG.

Tranzacţia a fost asistată de firma de avocatură RTPR din partea Catalyst România şi a implicat o echipă formată din Alina Stăvaru (Partner) şi Adrian Hlistei-Mureşan (Managing Associate) pentru documentele tranzacţiei, împreună cu Ana Maria Barbu (Senior Associate), Diana Dimitriu (Managing Associate) şi Miruna Tocileanu (Junior Associate) pentru procesul de due diligence, iar Roxana Ionescu (Partner) şi Şerban Hălmăgean (Associate) au asistat cu privire la aspectele de concurenţă.

Anul trecut, evoMAG a înregistrat  vânzări de 34 de milioane de euro, în creştere faţă de 2020, când compania a marcat un avans de 46% - cel mai mare din ultimii ani, într-o perioadă atipică şi pe fondul accelerării comerţului online la nivel general. Analizând evoluţia evoMAG din ultimii doi ani, compania a avut o creştere anuală medie de 25%.

Pentru anul în curs, retailerul mizează pe afaceri de aproximativ 40 de milioane de euro, cu vârfuri de vânzări în categoriile telefoane mobile, televizoare, componente PC şi vehicule electrice. Produsele pentru casă şi grădină reprezintă o categorie aparte, pentru care evoMAG estimează o creştere semnificativă anul acesta.

Pentru a susţine creşterea vânzărilor, oficialii companiei spun că retailerul va investi anul acesta în diminuarea duratei de livrare a produselor.

În prezent, 90% din totalul comenzilor sunt livrate în cel mult 24 de ore de la plasarea comenzii, la finalul anului, ţinta evoMAG este ca peste 95% din toate comenzile să fie livrate în 24 de ore, restul în maximum 48 de ore.

Având ca obiective dublarea portofoliului de produse şi diminuarea duratei de livrare a comenzilor, evoMAG vizează creşterea echipei la peste 100 de angajaţi.