Huawei a deschis un laborator de tehnologie pentru 140 de copii din Bucureşti

Autor: Alexandra Cepăreanu 18.08.2022

Huawei România, unul dintre cei mai mari jucători globali de pe piaţa de telefoane, PC-uri şi gadgeturi portabile, a construit un laborator de tehnologie pentru cei 140 de copii care locuiesc în cadrul organizaţiei de voluntariat SOS Satul Copiilor Bucureşti, care au astfel acces acum la instrumente care să îi ajute să deprindă şi să îşi dezvolte abilităţi digitale.

„În ultimii doi ani, mulţi oameni au început să se adapteze la transformarea digitală, iar copiii din comunitatea SOS Satele Copiilor ar trebui să ia parte la acest proces şi să primească acces egal la educaţie digitală şi la formarea abilităţilor digitale. Suntem constant în căutare de noi iniţiative care să sprijine formarea abilităţilor digitale şi să sporească nivelul de competenţe digitale al copiilor din România”, a spus pentru ZF Vlad Doicaru, vicepreşedinte în cadrul Huawei România. Laboratorul de informatică dezvoltat şi echipat de Huawei are aproximativ 96 mp şi o capacitate de 20-25 de copii pentru fiecare sesiune de învăţare. 

„Pe lângă cele 10 laptop-uri şi o tablă interactivă de 86 inch, am implementat şi soluţia WiFi 6, alături de Prime Telecom care a sprijinit instalarea. Soluţia WiFi 6 va asigura o conexiune rapidă şi cu latenţă scăzută, acoperind tot centrul SOS Satul Copiilor Bucureşti, fără a sacrifica lăţimea de bandă din cauza numărului crescut de dispozitive care vor fi conectate la reţea”, a mai spus Vlad Doicaru, adăugând că sala de informatică poate fi utilizată pentru orice activităţi didactice care necesită suport tehnologic şi gadget-uri.

El a adăugat că prin intermediul laboratorului de informatică, copiii din cadrul SOS Satul Copiilor Bucureşti pot interacţiona cu componente hardware şi pot învăţa să folosească soluţii software.

„Experienţa lor de învăţare va deveni mai interactivă datorită noilor instrumente de educaţie digitală, iar pe termen lung, acest lucru va reduce decalajul digital pentru noile generaţii din România. În pandemie am fost martori ai tranziţiei rapide către modul de lucru digital. Acest fapt a demonstrat că abilităţile digitale sunt printre cele mai importante competenţe pe care ar trebui să le aibă oricine, cu atât mai mult în România, unde nivelul de competenţe digitale trebuie îmbunătăţit, conform DESI.”