Bradul Ovidiu: O altfel de campanie de CSR . Cum poate consumul de bere să stimuleze reîmpădurirea României

Autor: Publicitate 18.08.2022

Elena Ion-Bălescu, Brand Manager Bergenbier S.A: În contextul actual, brandurile vizionare continuă să se dezvolte şi duc mai departe eforturile de sustenabilitate. Noi alegem sa comunicăm valorile prieteniei, pe baza cărora reuşim să dezvoltăm evenimente şi experienţe de neuitat.

Componenta de sustenabilitate a devenit parte din strategia de business a companiei Bergenbier S.A., care în urmă cu cinci ani a dat startul primei iniţiative de reîmpădurire a României susţinută de un producător de bere. Astăzi, Ziua Bradului Ovidiu reprezintă continuarea poveştii “Te răcoreşti şi reîmpădureşti”, prin care au fost plantaţi peste 150.000 de puieţi de brad.

1. Mulţi nu s-ar aştepta ca o companie producătoare de bere să se implice în acţiuni de protejare a mediului. Puteţi dezvolta puţin această implicare din perspectiva producătorului?

Încă din 1995, anul în care am început să conturăm o poveste frumoasă în România, muntele a fost sursa noastră de inspiraţie pentru gustul răcoritor al berii Bergenbier. Iar pentru că există o legătură foarte strânsă între Bergenbier şi munte, noua imagine lansată anul trecut glorifică întocmai simbolul muntelui, reuşind să aducă răcorirea atât la nivel fizic, cât şi emoţional. Bergenbier este recunoscut pentru susţinerea pe care a oferit-o de-a lungul timpului iubitorilor fotbalului şi pentru acţiunile de responsabilitate socială din ultimii ani, ca parte din platforma de CSR “Răcorim România”, prin care au fost plantaţi peste 150.000 de brazi în zone reprezentative din România. Acesta este modul prin care răsplătim la rândul nostru muntele: prin ample acţiuni de reîmpădurire. Plantarea brazilor este modul nostru de a mulţumi muntelui şi naturii pentru inspiraţia pe care ne-a oferit-o atunci când am creat Bergenbier. În plus, pentru că prietenii ştiu să aibă grijă unii de alţii, am dezvoltat campanii de sustenabilitate care arată grija şi implicarea noastră, faţă de natură şi comunitatea în care ne desfăşurăm activitatea.

2. Spuneţi că responsabilitatea socială face parte din strategia, respectiv din toate deciziile companiei Bergenbier. Cum şi când au devenit campaniile de responsabilitate socială parte din strategia Bergenbier?

Am început să ne implicăm activ în acţiuni de responsabilitate socială încă din 2017, prin  campania de plantare ”Te răcoreşti şi reîmpădureşti”, dar, pentru că de la un an la altul ne-am dorit să răsplătim şi mai mult mediul înconjurător, am continuat să ne implicăm în mentenanţa şi îngrijirea zonelor reîmpădurite, Bradul Ovidiu fiind personajul principal în povestea Bergenbier.  Astfel, în linie cu strategia şi obiectivele noastre de sustenabilitate, anul acesta continuăm acţiunile de reîmpădurire prin campania ”Ziua Bradului Ovidiu”.

În plus, în contextul actual, brandurile vizionare continuă să se dezvolte şi duc mai departe eforturile de sustenabilitate, pentru că acum este tot mai important să acţionăm în problemele de mediu, sociale şi de sustenabilitate. Strategiile de business sunt acum orientate pe componenta de sustenabilitate, care este parte integrată în core business-ul nostru, devenind fără îndoială, un angajament colectiv şi individual.

3. Cum a luat naştere povestea campaniei Bradul Ovidiu şi cu ce este aceasta diferită faţă de celelate campanii Bergenbier dezvoltate în anii anteriori? Dar faţă de competitori?

Bergenbier este berea prieteniei, berea care deţine cel mai longeviv şi popular slogan din istoria publicităţii din România, ”PRIETENII ŞTIU DE CE!”, iar povestea Bradului Ovidiu este în primul rând despre acest dar, care ne aminteşte cât este de important să avem prietenii în jurul nostru. Ziua Bradului Ovidiu reprezintă continuarea poveştii “Te răcoreşti şi reîmpădureşti”, demarată în urmă cu cinci ani, prin care au fost plantaţi peste 150.000 de puieţi de brad. În acelaşi timp, ducem mai departe grija noastră faţă de mediu, comunicând valorile prieteniei, pe baza cărora reuşim să dezvoltăm evenimente şi experienţe de neuitat.

4. Ce au de câştigat consumatorii Bergenbier prin campania Ziua Bradului Ovidiu?

De fiecare dată când alegi să te bucuri de o bere cu gust răcoritor, filtrată şi maturată la rece susţii, deopotrivă, şi eforturile Bergenbier de reîmpădurire. Astfel, fiecare bere Bergenbier cumpărată  în următoarea perioadă ajută la plantarea unor noi prieteni ai Bradului Ovidiu. În plus, cei care aleg să se înscrie în concurs au şansa de a se bucura de premii ce constau în 3.000 de rucsacuri pentru drumeţie şi 3.000.000 de beri sub capac sau cheiţă.

5. Este Ziua Bradul Ovidiu o campanie trecătoare sau parte dintr-o strategie pe termen lung?

Campania ”Ziua Bradului Ovidiu” este o continuare a poveştii bradului Ovidiu, pe care am lansat-o anul trecut în septembrie, prin care oferim consumatorilor Bergenbier mai multe beneficii. Astfel, întreaga platformă de comunicare este parte a unui proiect pe termen lung de implicare socială,  prin care ţintim leadership-ul în segmentul Core până în 2025.

6. Au suferit bugetele de CSR ale brand-urilor în urma crizelor sanitare, economice şi a forţei de muncă?

Fără îndoială că ultimii doi ani au fost dificili, dar pentru Bergenbier, sustenabilitatea este un pilon important al strategiei, unul pe care am început să îl construim cu mult timp înainte. Promisiunea noastră de a planta, menţine şi îngriji pădurile pentru o perioadă îndelungată nu a fost afectată de crizele prin care am trecut, pentru că, ne-am adaptat constant unei noi realităţi, astfel încât să ne putem bucura, în continuare, de toate proiectele din zona de sustenabilitate şi consum responsabil. În toată această perioadă am continuat să rămânem aproape de comunităţi şi să dezvoltăm proiecte concrete în acest sens, precum şi acţiuni durabile pentru eficientizarea continuă a consumului de resurse. Desigur, nu ne oprim aici. Vom continua acţiunile noastre din zona de sustenabilitate prin dezvoltarea unor noi campanii, al căror scop este protejarea mediului înconjurător.

Elena Ion-Bălescu, Brand Manager Bergenbier S.A