Unde se mai extind giganţii Americii din finanţe şi retail? În turism şi sănătate

Autor: Catalina Apostoiu 23.08.2022

JPMorgan, cea mai mare bancă a Americii, se pregăteşte să lanseze un business de travel în care clienţii îşi pot plănui şi rezerva călătorii, de la un simplu zbor intern la un safari extra­vagant, scrie The Wall Street Journal.

Banca a cumpărat un sistem de booking, o companie de analiză a restaurantelor şi un travel agent de lux. Aceasta îşi construieşte propriile săli de aşteptare în aeroporturi şi o forţă de mii de agenţi de travel. Un nou website urmează să fie lansat în lunile următoare.

Sectorul de travel a devenit una din­tre cele mai importante categorii de investiţii pentru bănci şi emitenţi de carduri de credit, iar JPMorgan vrea o parte mai însemnată din aceasta. Ban­ca speră să transforme clienţii acestui business în fani pe viaţă ai Chase, atră­gând o parte mai mare din cheltuielile acestora şi alte nevoi financiare.

JPMorgan joacă deja un mic rol în sectorul de travel prin intermediul propriilor carduri de credit. Ideea acum este ca JPMorgan să controleze întreaga experienţă de shopping şi achiziţii într-un domeniu de care cli­enţii sunt pasionaţi. Auto­mobilele şi locuinţele ar putea urma, spun executivii băncii.

Un alt gigant american, Amazon, şi-a anunţat recent prima achiziţie ma­joră sub conducerea CEO-ului Andy Jassy, cheltuind 3,9 miliarde de dolari pe One Medical, un lanţ de cli­nici medicale prezent la nivel naţio­nal, potrivit The New York Times.

Tranzacţia este un semn al ambi­ţiilor pe care gigantul le are în sector. Cu compania parcurgând diverse businessuri de retail, de la cărţi şi CD-uri la hrană pentru câini, scutece şi haine, aceasta a fost nevoită să privească către segmente mai puţin evidente pentru a găsi oportunităţi ce pot oferi extindere semnificativă.

Executivii de la Amazon s-au simţit atraşi de sectorul sănătăţii, conside­rându-l o piaţă imensă, însă niciuna dintre incursiunile companiei în acest sector nu a avut un succes remar­cabil sau a fost la fel de ample ca achiziţia One Medical.

„Credem că sectorul serviciilor medicale se situează în capul listei de experienţe care au nevoie să fie reinventate“, declara recent Neil Lindsay, vicepreşedinte al Amazon Health Services.

Amazon vrea să fie „uşa din faţă“ prin care clienţii accesează serviciile de sănătate, arată Christina Farr, de la OMERS Ventures.

Mai recent, Amazon s-a numărat printre companiile care au depus o ofertă pentru achiziţia Signify Health, o companie de tehnologie a sănătăţii, scrie Bloomberg.

Printre clienţii Signify se numără, guverne, angajatori, sisteme de sănătate şi grupuri de medici.