Analiză ZF. Trei companii au aproape 98% din vânzările de cidru, o piaţă care a ajuns la 200 de milioane de lei anul trecut

Autor: Mădălina Dediu Panaete 25.08.2022

Consumul de cidru se ridică la 150.000 hl/pe an, ceea ce înseamnă că un român consumă puţin peste două sticle de cidru de 0,33 ml pe an.

Vânzările de cidru s-au situat în 2021 la circa 200 de milioane de lei, sectorul având o creş­tere în valoare de 11,3%, arată datele companiei de cercetare Market Vector.

„Cidrul este un segment foarte im­portant pentru Heineken România - este categoria pe care am lansat-o pe plan local în 2015 şi am dezvoltat-o constant. A fost o abor­dare firească a companiei noastre în condiţiile inte­resului în creştere al consumatorilor pentru cidru (...). Am reuşit să ge­ne­răm astfel noi inovaţii de produs, care însoţite de politici de marketing cura­joase ne-au adus în poziţia de lideri în categoria de cidru, cu o cotă de piaţă semnificativă“,  spun reprezentanţii HEINEKEN România, numărul doi pe piaţa berii după cifra de afaceri.