ZF Logistica Businessului. Lucreţiu Cerveni, Container Filler: Circa 450.000 de containere tranzitează anual portul Constanţa

Autor: Alina-Elena Vasiliu 30.08.2022

♦ Container Filler are în port o suprafaţă de 3.300 de metri pătraţi de spaţii de depozitare acoperite şi încă 2.600 de metri pătraţi descoperiţi.

Blocajele din portul Constanţa după ce numeroase mărfuri au fost redirecţionate din portul Odesa, în contextul izbucnirii războiului din Ucraina, au fost cauzate, majoritar, de problemele în comunicarea dintre cele două ţări, pe lângă volumele mari şi numărul ridicat de containere care s-au adăugat celor deja existente în portul din Constanţa, din activităţile curente.

„În port s-a produs o aglomerare din cauza conflictului din Ucraina, marfa a fost redirecţionată din Odesa către Constanţa. În general, a fost vorba despre automobile, produse alimentare. A fost o comunicare deficitară cu cei din Ucraina, unde trebuia să ajungă mărfurile, şi astfel s-a creat aglomeraţia. Încă mai sunt containere blocate în port, ceea ce afectează activitatea clienţilor recurenţi“, a spus Lucreţiu Cerveni, proprietarul companiei Container Filler, în cadrul emisiunii online ZF Logistica businessului.

Container Filler este un business fondat în anul 2013, dintr-o nevoie pe care antreprenorul a resimţit-o la acel moment, când deţinea o companie care făcea export de materiale lemnoase şi fier. Astăzi, Container Filler are şase-şapte angajaţi permanenţi, însă lucrează mult cu firme pe care le subcontractează, mai multe servicii fiind externalizate pentru a putea face faţă activităţii din port. Compania asigură servicii de încărcare şi descărcare a containerelor de marfă în portul Constanţa.

„La noi există aproximativ 400.000-450.000 de containere care tranzitează într-un an portul Constanţa. Sunt containere cu volume variabile, de la 32 la 64 de metri cubi. Spre comparaţie, în porturile din Portugalia se înregistrează un tranzit de 10 milioane de containere. România este o zonă fierbinte, cu potenţial, dar are şi alte atuuri, nu doar conflictul de la graniţă este un avantaj“, adaugă Lucreţiu Cerveni.

Container Filler are, în port, o suprafaţă de 3.300 de metri pătraţi de spaţii de depozitare acoperite şi încă 2.600 de metri pătraţi descoperiţi. Portul este doar un spaţiu-tampon, o zonă de tranzit, de unde se face distribuţia mai departe, deoarece marfa trebuie să circule, şi nu să rămână în port, pentru că altfel generează costuri.

„În portul Constanţa, care este zonă liberă, dezvoltatorii de spaţii logistice deţin doar clădirile, nu şi terenurile pe care se află, care aparţin statului. Numărul de metri pătraţi cred că nu spune nimic, ci mai degrabă contează ce activitate faci în acele depozite pe care le ai.“

Lucreţiu Cerveni spune că, deşi compania Container Filler are o cifră de afaceri de până într-un milion de euro, marja de profit este indicatorul pe care îl urmăreşte, iar aceasta se situează în general la 25-30%.

Container Filler este specializată în tot ceea ce înseamnă logistica unui business, astfel că preia informaţiile de la potenţialul client şi se asigură că cel care vrea să aducă marfă în România cunoaşte toate datele privind taxele, vama, tarife de descărcare, manipulare, reambalare, toate etapele până la destinaţia finală.

„Avem clienţi în special din automotive şi materiale de construcţii. Este recomandat ca orice firmă să lucreze cu un singur operator logistic pentru un transport. Trebuie să livrezi marfa clientului fără să creezi un stres, trebuie o chimie între operatorul logistic şi client. Dacă este o lipsă de comunicare, se generează întârzieri.“