BCR continuă digitalizarea şi lansează o soluţie de plată contactless pentru parcările din aeroportul Henri Coandă (Otopeni)

Autor: Cristina Bellu 01.09.2022

BCR a anunţat că a finalizat implementarea sistemului de plată inteligentă pentru parcările de la terminalele Aeroportului Internaţional Henri Coandă din Otopeni, care permite oricărui călător să achite parcarea la aeroport direct la barieră, prin simpla apropiere a cardului bancar contactless sau a oricărui dispozitiv inteligent ce permite plăţi prin tehnologia NFC.

Călătorii au posibilitatea, de asemenea, să achite parcarea şi cash la automatele de plată.

„La Aeroportul Internaţional Henri Coandă, am trecut de la digitalizarea în transportul public, prin implementarea soluţiei de plată contactless BCR pentru autobuzele şi trenurile care fac legătura între aeroport şi gară, la digitalizarea zonei de parcare. Iar posibilitatea de a plăti parcarea contactless, direct la barieră, la ieşire, este o soluţie rapidă şi uşor de utilizat, care înseamnă fluidizarea traficului, dar şi apreciere pentru timpul călătorilor şi a însoţitorilor“, explică Dana Dima, vicepreşedinte Retail & Private Banking la BCR. Cristina Bellu

Sistemul de plată cu card implementat de BCR a fost construit având la bază arhitectura de funcţionare reglementată de Mastercard şi VISA, astfel încât orice card emis oriunde în lume, de orice bancă, sub însemnele celor două organizaţii, poate fi utilizat pentru plata parcării de la aeroportul Henri Coandă.

„Plata parcării cu cardul contactless la bariera automată va ajunge foarte curând în rutina oricăui conducător auto, aceasta şi pentru că viitorul digital al României este susţinut nu doar de transformarea economiei şi evoluţia tehnologiei, ci mai ales de uşurinţa cu care românii adoptă şi utilizează serviciile digitale. De altfel, România este pe locul 2 în Europa în privinţa plăţilor digitale în domeniul transportului public“, spune Ciprian Nicolae, Şef Departament Acceptare Carduri, BCR.

Potrivit acestuia, peste 62,5 milioane de astfel de tranzacţii s-au înregistrat, în ultimii trei, patru ani, din care 3,6 milioane numai în luna iunie 2022, într-un trend accelerat de creştere a utilizării, în contextul pandemiei.

BCR a introdus în transportul public din România mai multe sisteme moderne de plată, care permit plata călătoriei cu cardul bancar direct din mijloacele de transport în comun. Astfel, în Bucureşti, Sibiu, Oradea, Cluj, Iaşi, Buzău, Timişoara, Reşiţa, Ploieşti, Piteşti, Baia-Mare, Râmnicu-Vâlcea, Sighişoara, Craiova, Arad şi Botoşani, BCR a lucrat îndeaproape cu regiile de transport public, iar soluţia a fost adaptată de la un oraş la altul, în funcţie de specificul local al companiei de transport.

De asemenea, din martie 2020, BCR a pus în funcţiune, în parteneriat cu Metrorex, un sistem similar în toate staţiile de metrou din Bucureşti, care permite plata cu orice card bancar contactless la toate porţile de acces.

Din luna mai 2020, soluţia de plată a fost implementată şi la Societatea de Transport Bucureşti, astfel că la acest moment în aproape toate mijloacele de transport călătorii pot achita cu orice card/telefon/ceas contactless. Iar din august 2021, BCR a introdus soluţia de plată cu cardul bancar direct în tren pentru trenurile de călători care circulă pe ruta Gara de Nord „ Aeroportul Internaţional Henri Coandă.