Unirea Shopping Center, care administrează două centre comerciale în Bucureşti şi Braşov, profit de 13,6 mil. lei în S1, de la o pierdere de 36 mil. lei anul trecut

Autor: Eduard Ivanovici 02.09.2022

Unirea Shopping Center (simbol bursier SCDM), companie care administrează două centre comerciale în Braşov şi Capitală, a înregistrat un profit net de 13,6 milioane de lei în prima jumătate a lui 2022, în contextul unor pierderi nete de 36 de milioane de lei în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Potrivit calculelor realizate de ZF pe baza datelor din raportul financiar al societăţii, veniturile totale au crescut cu 18% în S1/2022, de la 24,5 milioane de lei la 29 de milioane, iar cheltuielile s-au redus de la 60 de milioane de lei la 13,6 milioane de lei, deci un minus de circa 77%.

Datoriile pe termen scurt (sub un an) au ajuns la 7 milioane de lei, minus 2,5% faţă de S1/2021. Compania nu a afişat datorii mai mari de un an în raportul semestrial publicat la Bursă. Totodată, capitalurile proprii ale Unirea Shopping Center au urcat cu 6% la 225,9 milioane de lei în data de 30 iunie.

De la începutul anului, acţiunile SCDM au crescut cu 6%, pe fondul unor tranzacţii totale de 2 milioane de lei, arată datele BVB.

Societatea are o valoare de piaţă de 192,5 milioane de lei şi este controlată în proporţie de 80,3% de The Nova Group Investments România, companie controlată la rândul ei de un offshore cu acelaşi nume din Ţările de Jos. SIF Muntenia (SIF4) deţine 10,83% din capital, restul revenind altor acţionari.

Compania a fost deţinută de omul de afaceri Dan Adamescu, iar după decesul acestuia în 2017, Unirea Shopping Center a fost implicată într-un conflict între fosta soţie, Carmen Palade, şi fiul omului de afaceri Alexander Adamescu.