ZF IT Generation. Bogdan Apostol, cofondator şi CEO al Nestor - platformă de „people intelligence“: Avem deschisă o rundă de investiţii şi vizăm atragerea unei finanţări de 1-2 milioane dolari

Autor: Ioana Nita 09.09.2022

♦ Start-up-ul a parcurs programul Y Combinator din SUA, unde a primit o investiţie iniţială de 170.000 dolari ♦ Nestor a anunţat recent că Andreea Baciu, Chief Culture Officer în cadrul unicornului UiPath, face parte din echipa de consilieri a start-up-ului.

Start-up-ul local Nestor, care a dez­voltat o platformă de „people intelligence“, se află acum în discuţii cu investitori din România şi din SUA pentru atragerea unei investiţii de 1-2 milioane de dolari ce va fi direcţionată preponderent că­tre marketing şi vânzări pentru extinderea pe noi pieţe. Platforma Nestor este folosită acum de companii cu peste 200 de angajaţi din diferite industrii care activează pe pie­ţele din Europa, SUA şi America Latină. Până în prezent, start-up-ul a primit o primă finanţare de 170.000 dolari atunci când a parcurs programul Y Combinator din SUA - unul dintre cele mai mari acceleratoare pentru start-up-uri tech din lume.

„Am fost destul de norocoşi că ideea pe care am avut-o încă de la început în ceea ce avea să devină Nestor a prins destul de rapid pe piaţă, astfel că am avut un head-start prin investiţiile iniţiale - am trecut prin cel mai mare accelerator, Y Combinator, şi am avut o investiţie iniţială care ne-a fost de ajuns ca să facem primii paşi pentru a ajun­ge la primii clienţi. Iar apoi, am început să ne autofinanţăm, să avem venituri din vân­zările pe care le făceam şi din dezvoltarea produsului, însă acest lucru este secondat acum şi de o rundă activă de investiţii. Suntem într-o rundă de investiţii pentru a scala acest efort - pentru a scala efortul de vânzare, de acaparare a pieţei, de dez­vol­tare a tot ceea ce am reuşit să colectăm din feedback, şi de accelerare a ritmului în care să ajungem la clienţii potriviţi la momentul potrivit. Este o competiţie activă pe piaţă şi atunci când ai o idee de start-up cel mai pro­babil nu eşti singurul care atacă acea idee pentru că este o nevoie în piaţă, este un gol pe piaţă, şi atunci trebuie să fii compe­titiv. În curând o să anunţăm o rundă de investiţii prin care o să accelerăm această dezvoltare pe diverse pieţe“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Bogdan Apostol, cofondator şi CEO al Nestor.

El a demarat proiectul Nestor împreună cu Raluca Apostol în 2018 ca urmare a propriei experienţe avute atât în mediul antreprenorial, cât şi în managementul corporaţiilor.

„Nestor este o platformă aşa cum o numim noi de tipul «intelligence», care ajută organizaţiile şi în speţă departamentele de resurse umane din aceste organizaţii să motiveze, să dezvolte şi să reţină angajaţii utilizând o abordare bazată pe competenţe. Folosim data analytics pentru a automatiza trimiterea de «nudge»-uri către angajaţi şi de a le da acele «insight»-uri acţionabile managerilor şi departamentului de HR“, a explicat Bogdan Apostol, adăugând că în cadrul platformei Nestor fiecare angajat din organizaţie are un profil bazat pe competenţele şi abilităţile sale pe care îl completează activ şi care se completează din diverse procese - procese de performanţă, procese de engagement şi procese de dezvoltare.

„Acest lucru înseamnă că fiecare angajat din organizaţie are un plan de dezvoltare cu acţiuni concrete care să-l ajute în cariera sa şi în dezvoltarea sa în cadrul organizaţiilor. Astfel, în urma acestor procese se colectează diverse competenţe, diverse evaluări pe competenţe, atât evaluări directe cât şi indirecte prin feedback-ul pe care îl primim de la colegii noştri din organizaţie. O astfel de informaţie este foarte utilă managerilor atunci când intră într-o discuţie unul la unul, în momentul în care ei trec de bariera de a fi doar un manager direct către angajaţi şi trec în partea de coaching, trec în partea de a da acele sfaturi de carieră şi a-i ajuta pe oamenii din echipa lor să se dezvolte şi să performeze la potenţialului lor maxim.“

Platforma Nestor ajută companiile să îşi dezvolte o cultură unită, axată pe dezvoltarea angajatului. „Este o platformă care în mod constant le dă acele informaţii şi acele acţiuni pe care le pot lua cu angajaţii - fie că sunt oportunităţi interne, fie că sunt cursuri de dezvoltare, fie că sunt posibilitatea de a trece de la un job pe care îl facem la altul în cadrul organizaţiei astfel încât acel angajat să performeze la maximul potenţialului lui.“

Recent, Nestor a anunţat oficial că Andreea Baciu, Chief Culture Officer în cadrul unicornului UiPath, face parte din echipa de consilieri a start-up-ului. Andreea Baciu consiliază însă start-up-ul încă de mai bine de trei ani, ajutând echipa Nestor pe ceea ce înseamnă dezvoltare strategică de business.

„Ne cunoaştem de ceva timp, de trei ani şi jumătate dacă nu mă înşel. Înainte de pandemie, au fost la un eveniment, au prezentat ce vor să facă şi un coleg de-al meu a venit foarte încântat spunând că sunt nişte oameni foarte faini pe care trebuie să îi cunosc şi au un produs care chiar m-ar interesa. Am avut o primă întâlnire şi m-am îndrăgostit şi ei, şi de Bogdan şi de Raluca, pentru că sunt nişte oameni cu o deschidere către îmbunătăţire continuă fantastică şi cu un produs care chiar şi pe vremea aceea, acum a devenit şi mai actual, intra în zona în care niciun om de HR nu poate funcţiona fără date şi anume cum să le dai oamenilor informaţii importante despre comportamentul angajaţiilor şi dându-le asta, ajutându-i să îşi ia decizii mult mai informate“, a precizat Andreea Baciu, Chief Culture Officer în cadrul UiPath. Ea a fost numită primul chief culture officer (CCO) din cadrul UiPath, după ce a fost chief people officer interimar al companiei, construind o echipă de succes şi fiind  responsabilă pentru inspirarea, conducerea şi susţinerea culturii unicornului românesc.

Cum s-a schimbat produsul Nestor în cei peste trei ani de când Andreea Baciu a cunoscut echipa start-up-ului? „Este un echilibru între ce au gândit ei acum trei ani şi jumătate şi ce este acum produsul. În sine, produsul ca viziune a rămas la ceea ce şi-au propus ei atunci pentru că au gândit o platformă care să integreze în primul rând viaţa oricărui angajat într-o companie, fie că vorbim de performanţă, fie că vorbim de plan de dezvoltare, fie că vorbim de cât este de implicat în compania respectivă, acea viziune de platformă integrată care să cuprindă toată activitatea unui om la locul de muncă a rămas aceeaşi şi au rămas fideli acelei viziuni ceea ce e nemaipomenit. Bineînţeles că produsul a evoluat şi a evoluat deştept în ideea în care şi Bogdan şi Raluca au ştiut să se ducă către clienţi foarte repede, foarte atent şi în mod constant astfel încât produsul să evolueze în baza feedback-ului primit“, a punctat Andreea Baciu.

Dar cum i-a ajutat efectiv pe fondatorii Nestor prezenţă Andreei Baciu în echipa de consilieri a start-up-ului? „Feedback-ul Andreei nu se limitează numai la produs în sine, ci se extinde pe multe arii de strategie de business - de la integrarea mai bună a provocărilor de actualitate a departamentelor de HR, până la a ne cristaliza mai bine poziţia şi oferta în sine pe piaţă, toate fiind cumva definitorii pentru a articula mai bine viziunea şi misiunea noastră pe care o avem în piaţă. Şi aici ne referim la o piaţă globală, nu neapărat la o piaţă locală, adică încorporarea unei viziuni globale într-un produs care să satisfacă nevoile reale din piaţă.“