Cine aduce valoare adăugată: sectorul IT&C a generat un excedent la comerţul internaţional cu servicii de aproape 3 mld. euro în şapte luni. „Soldul“ comerţului cu servicii IT&C generează 44% din excedentul total al comerţului internaţional cu servicii. Facultăţile cu profil IT livrează anual câte circa 8.000 - 9.000 de absolvenţi, deşi cererea din piaţă este dublă

Autor: Adelina Mihai 15.09.2022

România a exportat servicii IT&C în valoare de circa 5 miliarde de euro şi a importat servicii IT&C în valoare de circa 2 miliarde de euro în primele şapte luni din 2022, ceea ce a condus la un excedent al comerţului internaţional cu servicii IT&C de aproape 3 miliarde de euro, arată datele Băncii Naţionale. Astfel, serviciile IT&C au ajuns să genereze un sold-record care reprezintă 44% din totalul excedentului la comerţul internaţional cu servicii din primele şapte luni din 2022.

În perioada similară din 2021, serviciile IT&C cu generat un sold de 2,1 miliarde de euro, respectiv 42% din excedentul comerţului internaţional cu servicii.

Cei peste 200.000 de angajaţi din sectorul IT&C au reprezentat „vedetele“ economiei în ultimii ani, valoarea adăugată adusă de aceştia crescând de la an la an, iar salariile lor au avut de asemenea o dinamică spectaculoasă. În sectorul activităţilor informatice, un „subdomeniu“ din acest sector, salariul mediu a ajuns la un nivel de aproape 10.000 de lei net pe lună, faţă de salariul mediu la nivel naţional de circa 4.000 de lei net.