Falimentul City Insurance a dus la creşterea afacerilor Allianz-Ţiriac: subscrieri record de 1,6 mld. lei în S1/2022, duble faţă de S1/2021, după triplarea subscrierilor pe auto

Autor: Mircea Nica 20.09.2022

Allianz-Ţiriac, a doua cea mai mare companie de pe piaţa locală de asigurări, a ajuns la subscrieri de 1,6 mld. lei în primul semestru (S1) din 2022, volumul record consemnând o dublare faţă de S1/2021, creşterea spectaculoasă fiind influenţată de triplarea sbscrierilor pe segmentul asigurărilor auto, după falimentul fostului lider al pieţei City Insurance.

Din perspectiva subscrierilor, pe zona asigurărilor auto volumul primelor s-a triplat în primele şase luni din 2022faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce vânzările de asigurări de viaţă au consemnat un avans cu 20% în portofoliu, a transmis asigurătorul.

Deşi asigurările auto înseamnă atât RCA, cât şi Casco, evoluţia pieţei RCA din ultima perioadă, după prăbuşirea City Insurance, dublarea sau chiar triplarea tarifelor la poliţele RCA de către toţi jucătorii care actizează pe acest segment, indică faptul că triplarea consemnată de Allianz-Ţiriac pe segmentul auto este în mare parte asociată evoluţiei  RCA.

După ce în S1 din ultimii cinci ani Allianz-Ţiriac şi-a menţinut un nivel al subscrierilor în jurul a 700 mil. lei, S1/2022 a venit cu o dublare a subscrierilor totale la acest asigurător.