From Vis To Biz. Oamenii vor renunţa la maşini în favoarea bicicletelor şi scuterelor doar atunci când costul de întreţinere al maşinii devine prea mare. „Va fi o trecere forţaţă, pentru că oamenii sunt comozi“

Autor: Miruna Diaconu 25.09.2022

Est Bike este un business care are două puncte de lucru în Constanţa şi Câmpina, cu afaceri de 3 mil. euro, şi  se ocupă cu comercializarea de motociclete, scutere, ATV-uri şi biciclete.

Adrian Buştiucel, proprieta­rul Est Bike, business care se ocupă cu co­mercializarea scuterelor, motocicle­te­lor, ATV-urilor şi bicicletelor, spu­ne că românii vor face trecerea de la maşini la soluţii de mobilitate pe două roţi doar atunci când costul de între­ţinere al unei maşini va fi mult prea mare.

„Trecerea de la patru la două roţi va exista, dar va fi una forţată, nu o să vină natural, pentru că oamenii sunt comozi, oamenii vor face trecerea datorită taxelor mai mari, costului de transport mai mare, nu va fi neapărat o alegere voluntară şi voită. E mai con­fortabil în maşină decât să dai la pedale sau să mergi pe scuter. În momentul în care ai taxe pentru maşini foarte mari pe an, iar costul carburantului este foarte ridicat şi faci foarte mult de acasă până la muncă şi înapoi, cauţi soluţii alter­native“, spune Adrian Buştiucel, în cadrul emisiunii From Vis To Biz, un proiect Ziarul Financiar realizat în par­teneriat cu OTP Bank.

Est Bike este un business început în 2016 de către Adrian Buştiucel, care are o experienţă de peste 20 de ani în domeniu, care se ocupă cu comercializarea motocicletelor, scuterelor, ATV-urilor şi bicicletelor. Est Bike a început cu un punct de lucru în Constanţa, însă anul trecut şi-a extins activitatea cu încă un punct de lucru în Câmpina. Businessul a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 3 mil. euro.

Segmentul de biciclete este un proiect care urmează a fi pus în aplicare anul acesta, iar antreprenorul spune că este o categorie de produse cu un potenţial considerabil de dezvoltare pe piaţa locală.

„Este o categorie nouă în portofoliul nostru şi credem foarte tare în acest proiect. România are un potenţial uriaş în segmentul acesta, dar în afară de oraşele mari, unde oamenii văd cumva bicicleta ca un mijloc de mobilitate, în rest cred că nu e foarte popular, poate doar la sate unde oamenii se deplasează local pe biciclete, în alte zone oamenii îl văd ca pe un mijloc de relaxare sau de distracţie“, spune Adrian Buştiucel.

Pe lângă vehicule, Est Bike comercializează şi diverse accesorii şi echipamente, iar numărul total al produselor se ridică la 20.000 de articole, însă acest număr este în continuă schimbare.

Antreprenorul spune că pandemia a avut un efect considerabil asupra businessului în ceea ce priveşte stocurile de produse. În ultimii doi ani, businessul s-a confruntat cu probleme de furnizare a vehiculelor şi componentelor, având în vdere că au existat întârzieri mari din partea de producţie. Mai mult, termenele previzionate nu au mai fost respectate.

Mai mult, izbucnirea războiului a avut un efect similar cu cel creat de pandemie, însă în pofida acestor provocări, antreprenorul se aşteaptă la o creştere de circa 20% a veniturilor în acest an.

„Oamenii au căutat soluţii e distanţare, cine a avut posibilitatea, a preferat să îşi folosească scuterul sau bicicleta decât să mergă cu transportul în comun, asta ne-a permis să avem creşteri.“

Adrian Buştiucel spune că intenţionează să se dezvolte prin deschiderea de noi puncte de lucru, dar îşi doreşte să dezvolte şi partea de online.

„Activăm şi în online, dar destul de puţin, avem în plan ca din această iarnă să prioritizăm partea de online. Acest segment parte uşor, dar nu e, iar în ultimii trei ani a devenit din ce în ce mai scump, odată cu pandemia, mulţi oameni s-au focusat pe achiziţia de bunuri online, cererea a crescut şi probabil va mai creşte, dar devin din ce în ce mai greu de gestionat ca forţă de muncă şi costuri, pentru că ai nevoie de mulţi oameni în spate. în momentul de faţă a devenit mai scump să deschizi un magazin online, decât unul fizic, nu vorbim de doar de un site, prezenţa în online este complexă“, explică el.

Adrian Buştiucel precizează faptul că e nevoie de prezenţă online, chiar dacă nu se aşteapta ca oamenii să aleagă achiziţionarea de vehicule prin intermediul platformelor virtuale.