Dezvoltatorul imobiliar Certion vrea să vândă partiţii imobiliare în cadrul proiectelor de lux construite, ca posibilitate de investiţii

Autor: Cristina Bellu 22.09.2022

Compania Certion, care dezvoltă proiecte imobiliare pe litoral şi în zona montană, lansează în piaţă partiţiile imobiliare, concept iniţiat în Statele Unite ale Americii la începutul anilor 90, şi care se referă la deţinerea unei proprietăţi împreună cu alţi co-proprietari.

„Zona proprietăţilor de lux este una exclusivistă. Practic, până recent, doar investitorii mari puteau avea acces la astfel de proprietăţi. Prin apariţia partiţiilor imobiliare de lux, aceste proprietăţi devin disponibile unui număr mai mare de co-investitori”, spune Cătălin Scripcaru, CEO & Preşedinte CERTION.

Potrivit acestuia, accesul pe piaţa proprietăţilor de lux  este posibil chiar şi atunci când capitalul disponibil este insuficient sau nu se doreşte alocarea unei sumei mari într-o singură proprietate.

Ideea de bază a partiţiilor imobiliare este aceea că oamenii nu vor să cumpere integral o  proprietate de lux.

„Sigur, putem cumpăra o proprietate de lux atât în co-proprietate cu cei mai buni prieteni sau cu alţi membri din familie. Spre deosebire de celelalte proprietăţi achiziţionate de către proprietari unici, partiţiile imobiliare de lux, bazate pe conceptul de shared-ownership, ne oferă, în acelaşi buget, posibilitatea diversificării deţinerilor, deci şi a riscurilor inerente achiziţiilor imobiliare”, adaugă Gabriel Alexandru, CFO CERTION.

Potrivit acestuia, din punctul de vedere al veniturilor generate, există două tipuri de partiţii imobiliare: partiţii imobiliare în reşedinţe private - cu circuit închis, pentru uz propriu exclusiv, fără venituri, şi partiţii imobiliare în suite hoteliere -  cu circuit deschis, pentru uz mixt, cu venituri fixe sau variabile.

În octombrie, pe lista reşedinţelor private de lux şi a suitelor hoteliere ce vor fi vândute de CERTION prin sistemul de partiţii imobiliare, sunt incluse câte un penthouse din proiectele hotel şi reşedinţă de brand, GALILEO şi VOGH Olimp.