Business Magazin. Cine este Michael Holm, un danez, şi ce rol ocupă România pe harta companiei care vinde celebrul whisky Johnnie Walker şi vodka Smirnoff

Autor: Ioana Matei 25.09.2022

Timpul pare că are o dimensiune diferită pentru Michael Holm, care a ajuns să conducă în peste 50 de ţări, pe şase fusuri orare, afacerile unuia dintre cei mai mari producători de spirtoase ai lumii. Ce rol ocupă România pe harta companiei renumite pentru branduri precum Johnnie Walker, Baileys sau Smirnoff?

„Hubul nostru principal este situat în Budapesta şi avem, de asemenea, birouri regionale în Beirut, Bucureşti, Kiev, Praga, Sofia şi Zagreb. O astfel de acoperire asigură prezenţa noastră în principalele zone geografice locale şi acces uşor la parteneri şi clienţi” , descrie Holm vasta geografie de care este responsabil din poziţia de lider al Diageo Eastern Europe, pe care o deţine din anul 2020. De atunci, locuieşte în Budapesta alături de familie, dar afacerile pe care le gestionează se află atât în Europa, cât şi în Asia Centrală, Orientul Mijlociu şi Africa de Nord, aceasta fiind de altfel, şi o piaţă unică la nivelul grupului cu origini britanice.

Cum a ajuns aici? Originar din Danemarca, el a studiat la facultate la Universitatea de Sud de acolo, absolvind cu specializarea în economie, administrarea afacerilor şi limbi străine. Şi-a consolidat pregătirea cu o diplomă de masterat în afaceri internaţionale de la Copenhagen Business School, iar după absolvire, a lucrat ca asistent-cercetător în această universitate: „Trebuie să spun că am fost norocos să îmi încep cariera profesională în domeniul academic, deoarece mi-a oferit o bază teoretică extrem de solidă, care s-a dovedit a fi foarte utilă în anii ce au urmat”. Şi-a început cariera în business în 2002, în domeniul bunurilor de larg consum, când a fost angajat ca responsabil în zona de planificare afaceri la Philip Morris în Danemarca. Au urmat şase ani în companiile Gillette şi P&G, dintre care patru ani în Stockholm. Nu a lipsit din evoluţia sa nici experienţa antreprenorială, care a constat în 18 luni de lucru ca antreprenor cu un grup de investitori care şi-au propus să creeze un brand de apă minerală. La Diageo este din 2011, unde a venit în calitate de director de marketing clienţi pentru ţările nordice. Din 2014, a deţinut diverse roluri de director general şi director de marketing în ţările nordice, Benelux şi, din 2020, în Europa de Est, unde este director general. Acest rol a venit şi cu mutarea, împreună cu familia, în Budapesta. Uitându-se la parcursul său profesional de până acum, spune că printre realizările sale majore se numără lansarea Gillette Fusion în 2006-2007, care s-a dovedit a fi cea mai mare lansare din sectorul bunurilor de larg consum până în acel moment în ţările nordice. O altă mare realizare menţionată de el a ţine de „efortul de a crea la Diageo o cultură a cocktailurilor fabuloasă şi dinamică”. Şi, nu în ultimul rând, crede că a reuşit ca, de-a lungul carierei, să influenţeze şi să promoveze oameni talentaţi, care au ajuns la rândul lor să aibă mari realizări.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro