Educaţie, stil de viaţă şi wellness. Ce trebuie să facă liderii pentru a-şi ajuta angajaţii şi organizaţiile să prospere în munca în regim hibrid: Terminaţi cu paranoia legată de productivitate, acceptaţi faptul că oamenii vin la birou pentru socializare, recrutaţi-vă din nou angajaţii

Autor: Ramona Cornea 26.09.2022

„Angajaţii prosperi sunt cei care vor oferi organizaţiilor un avantaj competitiv în mediul economic dinamic actual.“

După multe luni de implementare a muncii în regim hibrid, nu toată lumea este de acord cu privire la modul în care merge acest mod de lucru. Angajaţii şi angajatorii sunt împărţiţi. Angajaţii au acceptat munca flexibilă şi beneficiile acesteia şi resping o întoarcere la o cultură a agitaţiei, după cum arată studiul Microsoft Work Trend Index: Pulse Report.

Dificultăţile legate de modul de muncă în ultima perioadă se adaugă la una dintre cele mai ciudate recesiuni pe care le-a văzut vreodată lumea: liderii de afaceri trebuie să se confrunte cu inflaţia în creştere, bugetele în scădere şi, paradoxal, o piaţă a talentelor care rămâne incredibil de strânsă.

Acum, mai mult ca niciodată, este datoria fiecărui lider să echilibreze interesele angajaţilor cu succesul organizaţiei, spune studiul citat. „Angajaţii prosperi sunt cei care vor oferi organizaţiilor un avantaj competitiv în mediul economic dinamic actual”, declară Satya Nadella, preşedinte şi CEO al Microsoft.

Microsoft a chestionat 20.000 de oameni din 11 ţări şi a analizat miliarde de semnale de productivitate Microsoft 365, împreună cu tendinţele de muncă LinkedIn şi descoperirile Glint People Science. Datele indică trei puncte principale pe care liderii companiilor trebuie să le îndeplinească pentru a-şi ajuta angajaţii şi organizaţiile să prospere în munca în regim hibrid: să pună capăt paranoiei legate de productivitate, să accepte faptul că oamenii vin la birou unii pentru alţii, iar a treia este să-şi recruteze din nou angajaţii.

Majoritatea angajaţilor (87%) raportează că sunt productivi la locul de muncă. În acelaşi timp, 85% dintre lideri spun că trecerea la munca hibridă a făcut să fie dificil să aibă încredere că angajaţii sunt productivi. Acest paradox a condus la paranoia productivităţii: liderii se tem că pierderea productivităţii se datorează angajaţilor care nu lucrează, chiar dacă au crescut orele lucrate, numărul de întâlniri şi alte valori ale activităţii lor.

În ceea ce priveşte al doilea punct principal identificat de studiul Microsoft, datele arată că oamenii vin unii pentru alţii la birou pentru a recăpăta ceea ce le lipseşte: legătura socială cu alţi oameni. Cu alte cuvinte: reconstruirea capitalului social poate fi o pârghie puternică pentru a aduce oamenii înapoi la birou. De asemenea, angajaţii raportează că ar merge mai des la birou dacă ar şti că membrii echipei lor direcţi vor fi acolo (73%) sau dacă prietenii lor de la serviciu sunt acolo (74%).

Punctul al treilea de luat în considerare de lideri se referă la reatragerea angajaţilor în companie prin învăţare şi prin oportunităţi de a evolua. Prioritizarea învăţării şi evoluţiei angajaţilor prezintă o formulă de reţinere câştigătoare pentru organizaţii, iar dacă este neglijată ar putea reprezenta o mare ameninţare .

Doi din trei angajaţi spun că ar rămâne mai mult timp în compania lor dacă ar fi mai uşor să-şi schimbe locul de muncă pe plan intern (68% în general, 73% generaţia Z, 73% din generaţia Millennials şi 65% generaţia X). Legătura dintre învăţare şi reţinere este clară: 76% dintre angajaţi spun că ar rămâne în compania lor mai mult dacă ar putea beneficia mai mult de sprijinul liderilor pentru învăţare şi dezvoltare.