Domeniile Ostrov, un business deţinut majoritar de mai mulţi antreprenori români şi minoritar de Stat, a avut vânzări de 20 mil. lei în S1 2022, în creştere cu 7% faţă de anul trecut

Autor: Florentina Niţu 26.09.2022

Domeniile Ostrov, un areal viticol de 1.300 de hectare din judeţul Constanţa, situat pe malul drept al Dunării, la graniţa României cu Bulgaria, a avut vânzări de de 20 de milioane de lei în primele şase luni din 2022, în creştere cu 7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit reprezentanţilor companiei.

„Ne bucurăm să vedem că eforturile noastre sunt recompensate. De-a lungul timpului, am acordat o atenţie deosebită viei, având alături de noi, specialişti buni şi dedicaţi, investind în sistemul de irigaţii. Prin urmare, acum ne place să spunem că este momentul în care culegem roadele”, a spus Oana Belu, co-proprietar al Domeniile Ostrov.

Domeniile Ostrov şi Ostovit, cele două companii din grup, care au activităţi de producţie a strugurilor, fabricare a vinurilor şi oferire a serviciilor de cazare pentru turişti, sunt deţinute majoritat de Asociaţia Agricolă Familială Agro-Coh Mogoşoaia, formată din mai mulţi fermieri, Leader International, unde acţionar este şi Horia Culcescu, finul lui Gigi Becali, alături de sora sa, Oana Belu, şi cumnatul, Lucian Velciu, şi minoritar au participaţii Statul Român, Ion Găman, secretar de stat în Ministerul Agriculturii şi Emanoil Aron, acţionar al distribuitorului de seminţe Mig Vas Distribuţie, potrivit Confidas.ro, platformă de analiză financiară a companiilor. Domeniile Ostrov a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de 40 milioane lei.

În prezent, la Domeniile Ostrov a început culesul strugurilor şi primele estimări arată că se vor obţine circa 12.000 de tone de struguri de vin, o cantitate peste aşteptări, pentru că aproape 80% din arealul Domeniilor Ostrov poate fi irigat, conform reprezentanţilor companiei. „Acest lucru a contat mult la obţinerea unei producţii peste aşteptări în contextul secetei din acest an.”

Astfel, datorită producţiei foarte bune de struguri, estimările arată că Domeniile Ostrov vor obţine în 2023 peste 8 milioane de litri de vin, compania devenind unul dintre liderii pieţei vinurilor din România. Principalele branduri de vin - Legio, Ritual, Magnum Cuve Rose, Wine for Black Angus, Naiada, NOE, JOC, Art Folclor-Cocoş, Istros - sunt vândute în HoReCa şi în retail, în reţelele Kaulfland, Lidl, Auchan şi Cora. 

O parte din vinurile produse în cramele Domeniile Ostrov merg pentru a fi îmbuteliate de alte crame, sub alte mărci, iar exportul a reprezentat 10% din vânzări în 2021, conform datelor companiei.

Încă din 2005 la Domeniile Ostrov a demarat un amplu proces investiţional constând în reconversia plantaţiilor prin programe anuale succesive, sisteme de irigaţii, dotarea cu echipamente şi utilaje specifice, precum şi modernizarea celor două staţii de vinificaţie, care s-au ridicat la peste 40 de milioane de euro.