ZF Investiţi în România! Retailerul de optică Lensa a deschis 16 magazine noi în 2022 şi mai plănuieşte încă patru până la finalul anului. „Este anul expansiunii accelerate“

Autor: Alex Ciutacu 27.09.2022

♦ Întrebată dacă retailerul va fi preluat parţial sau integral de fonduri de investiţii, directoarea operaţională a companiei a spus că Lensa îşi menţine momentan independenţa.

Anul 2022 este anul expansiunii accelerate pentru retailerul de optică Lensa, în contextul în care compania a deschis deja 16 magazine noi în primele nouă luni şi mai plănuieşte încă patru magazine noi în acest an, a explicat Nicoleta Dumitrescu, directorul operaţional al Lensa, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„2022 pentru noi a fost şi este în continuare anul expansiunii accelerate, asta şi din cererea publicului pentru ochelari de vedere. Până în prezent ne-am extins reţeaua de magazine la nivel naţional cu 10 magazine noi în primul semestru al acestui an şi alte 6 magazine de la finalul semestrului până în prezent. (...) În prezent avem 31 de magazine şi dorim să ajungem la 35 de magazine până la finalul anului, ne concentrăm foarte mult pe expansiunea reţelei de magazine“.

Cele 31 de magazine deschise de Lensa până acum sunt în Bucureşti, Cluj, Timişoara, Iaşi, Constanţa, Craiova, Braşov, Galaţi, Piteşti, Ploieşti, Sibiu, Târgu-Mureş, Arad, Oradea, Bacău, Brăila, Buzău, Suceava, Baia Mare, Târgovişte, Râmnicu Vâlcea. Restul magazinelor care vor fi deschise în 2022 nu vizează oraşe noi, ci oraşe deja existente pe harta Lensa.

„În primul semestru din 2022 categoria care a generat cea mai importantă creştere în vânzări a fost cea a ochelarilor de vedere, de unde a venit şi ambiţia noastră de a deschide din ce în ce mai multe magazine, această categorie fiind vândută predominant în showroomuri fizice, nu în zona de online. Vrem să ajungem şi la această categorie de clienţi“.

Directoarea operaţională a Lensa nu a menţionat bugetul de investiţii pentru întreg anul 2022, însă a spus că pentru cele 10 magazine din primele şase luni eforturile s-au ridicat la 1,2 milioane de euro.

„Ca finanţare ne menţinem independenţa, ne folosim doar de fondurile proprii şi de liniile de credit de la bănci. Şi studiem în acelaşi timp toate posibilităţile de finanţare, inclusiv piaţa de capital, pentru că obiectivele noastre de business sunt foarte ambiţioase atât pentru al patrulea trimestru din 2022, cât şi pentru anul 2023, şi trebuie să fim conectaţi la toate oportunităţile“.

Pentru anul 2023 retailerul vizează încă un plan ambiţios de extindere a reţelei de magazine prin ţară, însă cel mai probabil într-un ritm uşor redus faţă de anul acesta.

„Vrem să extindem în continuare reţeaua de magazine, acesta este focusul principal, făără să ignorăm zona de online. Vom investi şi pe zona de tehnologie ca să fluidizăm fluxurile interne să putem susţine această scalare accelerată“..

Lensa este un business pornit în 2013 în online, iar acţionarii companiei sunt Daniel Crăciun şi Florin Niţă. După ce a construit un brand în online, compania a început să se extindă şi prin magazine fizice, ajungând acum să mizeze puternic pe acest segment întrucât vrea să atragă cât mai mulţi clienţi pentru categoria ochelarilor de vedere.

„În ultimii ani s-a făcut schimbul între online şi offline. Offline-ul a câştigat din ce în ce mai mult şi acum suntem la 65% din vânzări pe canalele offline şi 35% pe online. Creşterile pe care le-am avut anul acesta au venit în principal pe zona de ochelari de vedere, care este susţinută de canalele offline“.

ZF scria la finalul lunii august că fondurile de investiţii sunt interesate să preia parţial sau integral retailerul de optică Lensa, conform unor surse din piaţă. Întrebată de acest subiect, Nicoleta Dumitrescu a subliniat că Lensa îşi menţine momentan independenţa.

„Momentan ne menţinem independenţa. Într-adevăr studiem în mod activ absolut toate posibilităţile de finanţare din piaţă, incluzând zona de piaţă de capital şi investitori, dar nu am stabilit nimic, doar rămânem conectaţi la această zonă pentru a ne putea susţine obiectivele de business pentru următoarea perioadă“.

Cifra de afaceri a companiei s-a ridicat la 16 mil. euro în 2021, iar pentru anul 2022 vizează cel puin 19 mil. euro, în contextul în care la jumătatea anului avea deja afaceri de 11,7 mil. euro. Numărul de angajaţi se ridică astăzi la aproximativ 360 de persoane, întrucât fiecare magazin înseamnă între 7 şi 12 angajaţi.