(P) Diana David, SAP Romania: Sărbătorim cei 20 de ani de activitate în România alături de clienţii şi partenerii noştri la SAP Discovery Day pe 6 octombrie

Autor: Publicitate 28.09.2022

În ultimii 20 de ani, SAP România, filiala locală a gigantului german de software a adus o contribuţie semnificativă la dezvoltarea mediului de afaceri autohton şi la transformarea digitală a peste 450 de companii din 27 de industrii precum utilităţi, transport, bancar, asigurări, retail sau producţie. Diana David, Managing Director SAP România, despre importanţa ultimelor două decenii în dezvoltarea companiei, proiecte relevante şi planurile pentru viitor:

1.SAP împlineşte 20 de ani în România. Care sunt cele mai importante momente din viaţa companiei pe plan local?  

Pentru a sărbători împreună cei 20 de ani de activitate locală, dar şi pentru a oferi clienţilor şi partenerilor noştri conţinut de specialitate livrat de speakeri locali şi internaţionali, unde pot afla mai multe despre noi, soluţiile şi proiectele noastre, SAP organizează toamna aceasta, pe 6 octombrie, un eveniment unic. În cadrul SAP Discovery Day înglobăm poveştile de succes cu momente artistice şi de entertainment, pentru a demonstra cu adevărat conceptul de „customer experience”.

Pe plan local, unul dintre cele mai reprezentative proiecte ale echipei locale SAP constă în lansarea Success Delivery Center Romania (SDC), în urmă cu 15 ani, pentru a oferi servicii clienţilor globali. În prezent, echipa numără circa 500 de consultanţi şi operează într-un sistem mixt de livrare, atât de la distanţă, cât şi din birourile clienţilor. Consultanţii SAP România dezvoltă aproximativ 300 de proiecte anual.

Un alt proiect relevant ale filialei locale este reprezentat de echipa de Data Science and Machine Learning, ce oferă servicii de dezvoltare de soluţii software personalizate şi se adresează nevoilor specifice de business, ce nu se regăsesc în oferta standard a companiei. Echipa foloseşte modelarea matematică a nevoilor clienţilor şi dezvoltă algoritmi şi aplicaţii de răspuns. De exemplu, echipa de Data Science a contribuit la realizarea unei platforme de echilibrare şi re-dispecerizare, în timp real, a reţelelor de transport a energiei electrice cu optimizare regională la nivelul Uniunii Europene.  

SAP Sales Insights for Retail este, de asemenea, un proiect relevant dezvoltat integral în Bucureşti, care a intrat în gama de soluţii standard SAP. Prezentat la NRF 2018 Retail’s Big Show & Expo din New York, cea mai mare conferinţă de retail din lume, proiectul a fost implementat de clienţi din Mexic până în Noua Zeelandă. 

Echipa românească face parte din cele trei echipe globale SAP de Data Science, celelalte două fiind situate la sediul companiei, în Walldorf, Germania şi în Scottsdale, Arizona.

2. La 50 de ani de la înfiinţare, cum arată compania SAP la nivel global?

La nivel global, SAP a sărbătorit anul acesta 50 de ani de activitate. În 1972, cinci antreprenori din Germania (Dietmar Hopp, Hasso Plattner, Hans-Werner Hector, Klaus Tschira şi Claus Wellenreuther) au avut o viziune asupra potenţialului de business creat de tehnologie.  Plecând de la un client şi câţiva angajaţi, SAP a pornit pe un drum care nu doar a transformat lumea tehnologiei informaţiei pentru totdeauna, ci şi modul în care companiile îşi desfăşoară activitatea. La fel ca în urmă cu jumătate de secol, dar cu 400.000 de clienţi satisfăcuţi în portofoliu, acum, mai mult ca niciodată, SAP duce mai departe spiritul fondatorilor săi, acela de a transforma continuu industria IT.

În calitate de lider de piaţă în software-ul de aplicaţii pentru companii, spriinim organizaţii  de toate dimensiunile şi din toate industriile să funcţioneze mai bine prin redefinirea ERP şi prin crearea de reţele de companii inteligente care oferă transparenţă, rezilienţă şi sustenabilitate de-a lungul lanţurilor de aprovizionare. Suita noastră end-to-end de aplicaţii şi servicii le permite clienţilor noştri să opereze profitabil, să se adapteze continuu şi să facă diferenţa la nivel mondial.

Activitatea SAP la nivel global poate fi rezumată, în cifre, astfel: peste 105.000 angajaţi, în peste 140 de ţări, 220.000 de companii partenere la nivel global, 27,34 mld. Eur venit total (non-IFRS) în exerciţiul financiar 2020, 200 mil. abonaţi la baza noastră de utilizatori cloud, peste 100 de locaţii, primul loc în Dow Jones Sustainability Index, timp de 14 ani, la categoria companie de software.

3. Ce planuri are SAP pentru viitor? La ce să se aştepte clienţii actuali şi cei care încă nu lucrează cu SAP?

SAP înţelege imperativele actuale cu care se confruntă companiile, începând de la nevoia de transformare a afacerii (ce implică dezvoltarea de noi modele de business, deblocarea unei noi creşteri şi inovarea continuă pentru a rămâne în faţa concurenţei), până la presiunea asupra lanţurilor de aprovizionare, mai mare ca niciodată. Pentru toate acestea, cuvântul cheie pe care noi, la SAP, îl folosim fără doar şi poate este „cloud”. Astăzi, digitalizarea nu mai este o opţiune, ci o necesitate economică, iar soluţiile cloud permit implementarea inovaţiilor necesare cu rezultate vizibile rapid.

Poate cel mai important obiectiv dintre toate este şi rămâne transformarea clienţilor noştri în companii inteligente si sustenabile. Scopul este de a face procesele lor mai inteligente, mai agile şi mai flexibile - în special cu ajutorul tehnologiilor de ultimă generaţie, cum ar fi inteligenţa artificială, blockchain şi analiza sentimentelor - şi de a le automatiza într-o mai mare măsură.  

Bineînţeles, acest proces se dovedeşte adesea a fi unul complex, dar să fim alături de clienţii noştri reprezintă, însă, o prioritate. Nu percepem implementarea soluţiilor noastre ca pe o activitate ce trebuie întreprinsă de client, ci ca pe o activitate pe care trebuie să o facem împreună, ca o echipă - abordare ce ne-a dovedit, de-a lungul timpului, că lucrurile cu adevărat bine făcute se petrec atunci când există colaborare şi susţinere. Ceea ce am început să facem deja şi vom continua în această direcţie este să ne adaptăm soluţiile în funcţie de nevoile pieţei, clienţilor şi partenerilor noştri. În prezent, oferim soluţii pentru 25 de industrii, în diferite moduri de deployment, toate acestea fiind dedicate atât companiilor mari, cât şi celor medii şi mici.

4. La aproape 1 an de la lansarea RISE with SAP, cum a fost primită soluţia pentru clienţii din România? Ce valoare aduce noua soluţie pentru client?

Observăm la nivelul pieţei o deschidere pentru RISE with SAP şi ne bucurăm să constatăm reacţii pozitive în urma implementărilor deja realizate. Considerăm că pentru o transformare digitală eficientă, companiile de astăzi au nevoie de o ofertă sub forma unui singur pachet, care să corespundă tuturor provocărilor pe care le confruntă, simplificând astfel drumul lor spre a deveni companii inteligente şi sustenabile.

RISE with SAP este exact acest lucru: o ofertă holistică de transformare a afacerii ca serviciu, ce permite clienţilor să stabilească cursul evoluţiei lor către un intelligent enterprise şi să realizeze o transformare operaţională în mod independent şi în ritmul lor propriu, indiferent unde se află la momentul actual. Împreună cu reţeaua noastră de parteneri, oferim clienţilor noştri tot ce au nevoie pentru o transformare digitală de succes – de la reproiectarea proceselor de busieness, servicii de migrare tehnică şi infrastructură cloud, până la Business Technology Platform, acces la Business Network şi soluţia noastră ERP inteligentă, lider de piaţă – SAP S/4HANA Cloud.

 5. Reprezintă cloud viitorul în modul în care vom tranzacţiona?

Cloud-ul reprezintă, cu siguranţă viitorul. Ultimii doi ani, marcaţi de pandemie şi război, au accelerat schimbarea iminentă la nivelul companiilor în ceea ce priveşte zona software. Astfel, flexibilitatea, rezilienţa şi capacitatea de a aborda rapid noile provocări au devenit factori cheie pentru succes. Spre exemplu, războiul din Ucriana a evidenţiat şi mai mult nevoia de continuitate a afacerii, securitate a datelor şi creştere durabilă.

Întrebarea nu este, aşadar, dacă să implementăm soluţii cloud, ci cum să le implementăm în conformitate cu o strategie de transformare agile, pe termen lung, adaptată nevoilor individuale.