Alina Marinescu, director general Catena: Farmacia viitorului se va defini în continuare prin interacţiunea care există între pacient şi farmacist

Autor: Cristina Bellu 27.09.2022

Alina Marinescu, director general în cadrul Catena-Fildas, cel mai mare grup farmaceutic din piaţa locală, consideră că farmacia viitorului se va defini în continuare prin interacţiunea  care există între pacient şi farmacist.

“Chiar dacă legislaţia prevede că trebuie să existe interacţiune cu o farmacie pentru achiziţiile online, cel mai probabil aceasta este cu robotul. Nu cred că farmacia viitorului este cea în care omul interacţionează doar cu roboţi atunci când vrea să cumpere medicamente”, a spus Alina Marinescu la ZF Health&Pharma Summit'22.

 

Alte declaraţii:

Relaţia cu producătorii au fost mult mai apropiate în perioada pandemiei. Lipsa medicamentelor a existat şi înainte de pandemie, şi în timpul acesteia, şi cred că va continua şi în perioada următoare, în contextul situaţiei globale actuale.

Cifra noastră de afaceri a evoluat puţin peste piaţă, cu 20% în primele şase luni ale anului.

Tipologia consumatorului viitorului va fi definită în următorii 2-3 ani. În mod sigur pandemia a adus modificări, iar ce-a fost înainte de 2020 nu va mai reveni .

Nu am intrat pe zona online pentru că este o zonă reglementată de curând şi pentru că eu consider că interacţiunea cu profesionistul este foarte importantă. Cheia dezvoltării businessului stă în relaţia pacient-farmacist. Consider că cea mai mare avere a companiei stă în resursa umană. De aceea, investim în continuare în această direcţie, pentru că vrem să avem cei mai buni oameni.

Chiar dacă va exista o criză în perioada următoare pot spune că suntem pregăţi. Oamenii vor avea nevoie întotdeauna de farmacie, iar noi suntem acolo cu medicamente. Important este ca procătorii să le livreze în timp util.

În perioada următoare probabil vom asista la cerere mai mare de produse din zona de cardio, oncologie, etc.