ZF Investiţi în România! Retailerul de articole sportive SportGuru vrea să mai deschidă unu sau două magazine în 2023, investiţii care s-ar putea apropia de 10 mil. lei. „Analizăm piaţa AeRO“

Autor: Alex Ciutacu 28.09.2022

Cifra de afaceri a companiei s-a ridicat la 38,4 mil. lei în 2021, în creştere cu 62% faţă de anul anterior, iar pentru anul 2022 vizează afaceri de 50 mil. lei.

SportGuru, companie de retail şi distribuţie pentru articole sportive, are în plan să-şi extindă reţeaua de magazine proprii cu una sau două unităţi în 2023, iar investiţiile s-ar putea ridica la 10 mil. lei, au explicat fondatorii companiei în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Avem cinci magazine, trei în Bucureşti, unul la Cluj şi unul la Braşov. (...) Planurile pentru anul viitor includ unu sau două magazine noi. Vizăm şi celelalte oraşe mari ale ţării, Timişoara, Constanţa, Iaşi şi nu numai, dar putem spune că suntem prezenţi în orice oraş al României prin simplu fapt că orice avem pe stoc poate fi livrat în 24 de ore în orice colţ din ţară“, a declarat Alexandru Cristescu, cofondator al SportGuru.

Investiţiile pentru anul viitor s-ar putea apropia de 10 mil. lei, în contextul în care fiecare magazin nou deschis înseamnă atât investiţii la nivel de locaţie, cât şi stocuri, respectiv o componentă logistică.

„Dacă vorbim de investiţiile pentru partea de deschidere de magazine noi brick and mortar avem un CapEx de 1 mil. lei investiţii pentru un magazin şi cam 3 mil. lei investiţii în stocuri. Două magazine înseamnă undeva la 8 mil. lei, la care se mai adaugă extinderea părţii de depozitare, cu care încă nu am încheiat bugetarea. Sunt anumite lucruri pe care nu le-am finalizat la nivel de consolidare, depozite, dar mergem undeva spre 10 mil. lei pentru anul viitor“, a explicat Mircea Rasovan, CEO şi cofondator al companiei.

La nivelul anului 2022, investiţiile s-au ridicat la circa 4 mil. lei, concretizându-se prin relocarea magazinului din Braşov, dintr-un spaţiu de 160 mp într-unul de aproape 700 mp, respectiv deschiderea unui nou spaţiu de depozitare.

„Investiţiile sunt finanţate în proporţie de două treimi prin credite bancare şi cam o treime capitaluri proprii. Vizăm şi alte metode de finanţare cum ar fi piaţa AeRO, dar momentan suntem într-o poziţie de studiu, de analiză. (...) Nu e un moment atât de sigur cum probabil era anul trecut când apetitul pentru bursă era unul foarte mare, însă dacă aduci pe piaţă un produs eligibil, competent, cu creştere, sănătos, oricând poate fi o soluţie pentru investitorii care nu se bucură să stea cu banii în bancă în condiţiile inflaţioniste în care ne aflăm“, a adăugat Rasovan.

Retailul propriu este responsabil astăzi pentru 87% din vânzările totale ale companiei, în timp ce restul se îndreaptă spre componenta de distribuţie către alte magazine sau către federaţii şi echipe sportive.

Businessul SportGuru a fost fondat de cei doi antreprenori în anul 2010, iar la bază a stat atât pasiunea lor pentru sport, cât şi ideea că aceasta este o piaţă în creştere, care nu s-a coagulat încă. De altfel, toţi cei aproximativ 80 de angajaţi practică sport într-o formă sau alta.

„Avem o diversitate destul de mare în produsele pe care le vindem, vindem bine biciclete, echipamente din categoria outdoor şi echipamente pe partea de ciclism. Practic, aceştia sunt şi pilonii de dezvoltare ai activităţii noastre, adică partea de ciclism, partea de outdoor şi tot ce înseamnă echipamente pentru alergare. Dezvoltăm în continuare aceste trei direcţii principale“, a punctat Cristescu.

Cifra de afaceri a companiei s-a ridicat la 38,4 mil. lei în 2021, în creştere cu 62% faţă de anul anterior, iar pentru anul 2022 Sport Guru vizează afaceri de 50 mil. lei.