ZF Live. Silvia Luican, fondator al iZi Data: 99% dintre tineri intră pe YouTube zilnic. Tinerii din generaţia Z de acolo se informează. Informaţia trebuie adaptată şi trebuie să fim prezenţi în mediul online, prin conţinut video educativ

Autor: Alexandra Cepăreanu 06.10.2022

♦ Aproximativ 23% dintre tineri au spus că îşi doresc şi consideră mai eficiente metodele de învăţare online, restul preferând metode hibrid sau chiar faţă în faţă ♦ Persoanele născute în perioada 1995 şi 2010 fac parte din generaţia Z, în prezent având vârste cuprinse între 16 şi 25 de ani.

Aproximativ 99% dintre tinerii din generaţia Z, adică persoanele născute între anii 1995 şi 2010, îşi petrec zilnic minim două ore pe platforma YouTube, arată un studiu realizat de RBL (Fundaţia Romanian Business Leaders) împreună cu iZi Data, agenţie românească de studii de piaţă.

„Practic, aceşti oameni îşi iau informaţia de acolo, aşa cum vine ea, pe baza algoritmilor, evident. Deci ei se informează de pe YouTube. Cumva iau informaţia de bună, de acolo. Trebuie să ne adaptăm. Dacă doar îi blamăm şi nu încercăm să vedem care sunt nevoile lor, nu o să putem să le livrăm ceea ce au nevoie pentru a se dezvolta. Ei vor veni din urmă şi s-ar putea ca cei care nu se adaptează să devină irelevanţi, pentru că importanţa conţinutului video este preferinţa. Conţinutul video e mai uşor de înţeles, mai rapid de înţeles pentru ei. Rapiditatea cu care îşi iau informaţia e importantă“, a spus în cadrul emisiunii de business ZF Live Silvia Luican, fondator al iZi Data.

Şi Alin Claudiu Apostu, antreprenor şi manager de proiect în cadrul RBL, consideră că informaţia şi conţinutul trebuie adaptat în format video, pentru a putea fi consumat şi de persoanele din generaţia Z.

„Trebuie să începem să ne ajustăm şi noi conţinutul pe care îl creăm, astfel încât să fim mai aproape de tineri, fiindcă în prezent ei sunt influenţaţi de către celebrităţi, de oamenii care au apariţii online. Avem nevoie să fim acolo unde sunt şi ei. Momentan, rolul acesta de educare e preluat de către influenceri. Cred că avem nevoie să înţelegem că trebuie şi noi să fim prezenţi în acele medii şi să îi servim cu tipul de conţinut pe care vrem să îl livrăm către ei“, a explicat Alin Claudiu Apostu.