Iulian Stanciu, eMag: Potenţialul regiunii României este uriaş. Acum ai toate datele dacă vrei să mergi pe alte pieţe, legislaţia este mai clară şi poţi construi un plan pe 10 ani

Autor: Răzvan Botea 04.10.2022

Iulian Stanciu, preşedintele executiv al eMag, a spus, la ZF iBanFirst Regional Business Summit, că acum o companie care vrea să se extindă regional are toate datele pentru construcţia unui plan pe 10 ani, spre deosebire de momentul în care a început eMag să se extindă.

„Potenţialul din regiune este uriaş. Sunt când mă uit la potenţialul din România şi din regiune. Am fost pionieri la ieşirea pe alte pieţe. Am putut să studiem puţin piaţa, competiţia. Cred că acum ai toate datele dacă vrei să mergi pe alte pieţe, legislaţia este mai clară şi poţi construi un plan pe 10 ani, cu investiţii şi capital de risc.”, a spus el.

Ziarul Financiar şi fintechul iBanFirst organizează astăzi conferinţa Regional Business Summit:  How can Eastern Europe born companies expand internationally. La eveniment sunt prezenţi antreprenori şi manageri din România, Bulgaria şi Ungaria, liderii unor companii care s-au extins cu succes în regiune.

Ce a mai spus Iulian Stanciu:

Băncile nu îţi dau bani că să cheltuieşti pe branding, propritetate intelectuală etc. Cred că predictibilitatea este foarte importantă şi faptul că facem parte din NATO şi UE este un lucru important. Peste toate, poţi construi un plan solid de 10 ani, peste care poţi investi.

Oportunitatea este mare, mai bună decât în pieţele vestice. Suntem orientaţi spre veştile proaste, dar sunt şi foarte multe veşti bune. Cred că ar trebui să vedem lucrurile pozitiv.

Am investit până acum undeva la jumătate de miliard de euro în active intangibile: brand, tehnologie, proprietate intelectuală.

Companiile care se extind sunt un activ pentru o ţară.

Orice investitor te întreabă despre cum arată piaţă pentru businessul tău, despre cum faci banii, care sunt costurile şi dacă ai încredere în echipa ta.