Pagina verde. Videoconferinţa ZF Economia Verde „Cum poate salva mediul transportul feroviar?“ Radu Zlatian, Softronic: Am dezvoltat un sistem de tracţiune cu recuperarea energiei la frânare, pentru a contribui la protejarea mediului

Autor: Mirabela Tiron 05.10.2022

Recuperarea poate să fie între 20% şi 24%, în funcţie de educaţia mecanicului de locomotivă, care utilizează frâna electrică Din toată energia pe care ar trebui s-o consume un mijloc electric se recuperează minimum 20% Înfiinţată în 1991 la Craiova, Softronic are singura fabrică ce produce rame şi locomotive electrice în Europa de Est.

Din cei 10.000 de kilometri de cale ferată existenţi în România, maximum 40 de kilometri sunt certificaţi ETCS, un sistem de management pentru un plus de siguranţă al vehiculelor care circulă pe calea ferată, a spus Radu Zlatian, director de cercetare-dezvoltare la Softronic, singurul producător de locomotive electrice din Europa de Est, la videoconferinţa „Cum poate salva mediul transportul feroviar?“, realizată de Ziarul Financiar în parteneriat cu Raiffeisen Bank.

„În majoritarea ţărilor cu care noi avem legătură sunt mult mai mulţi kilometri certificaţi. Degeaba fabricăm locomotive cu ETCS (European Train Controls System – engl.) dacă însă calea ferată nu este dotată cu sistemul complementar. Din 2020, fabricanţii de locomotive sunt obligaţi să aibă certificate ETCS, ceea ce implică un cost substanţial. Noi însă am obţinut derogare pentru doi ani, astfel că până la finalul anului viitor putem fabrica locomotive fără ETCS“, a declarat el, adăugând totodată că sunt prea puţini furnizori pe piaţa sistemelor de acest tip.