Jagoda Zientara, directorul operaţional al Carrefour România: Există o schimbare a comportamentului de cumpărare în special în ţările în care inflaţia este cel mai pronunţată, cum ar fi Spania şi România. Abordarea prudentă se va menţine

Autor: Cristina Roşca 07.10.2022

România se confruntă cu o inflaţie de circa 15%, una dintre cele mai mari din Europa Consumatorii trebuie astfel să scoată din buzunare mai mulţi bani - comparativ cu acum un an - pentru cele mai multe produse şi servicii, de la alimente la carburanţi sau utilităţi l Salariile nu ţin pasul cu scumpirile.

Jagoda Zientara, chief operating officer (COO) în cadrul Carrefour România, spune că este vizibilă deja schimbarea compor­tamentului de consum, oamenii fiind mai prudenţi în achiziţii şi mai atenţi la preţ, iar asta din cauza inflaţiei de peste 15% ce mănâncă din puterea de cum­părare. Mai mult, ea adaugă că şi în lunile ce urmează această abor­dare va continua, mai ales că este greu de prevăzut cât timp preţurile îşi vor continua ascensiunea.

„Întreaga regiune este afectată de contextul inflaţionist. Indicii preţurilor de consum au crescut treptat în toate ţările unde grupul este prezent, reflectând inflaţia materiilor prime, costurile de producţie şi cele de distribuţie. Am observat o uşoară schimbare a comportamentului de cumpărare al consumatorilor, în special în ţările europene în care inflaţia este cea mai pronunţată, cum ar fi Spania şi România.“