Consumul nu simte criză: cifra de afaceri din retail, indicator pentru consumul privat, a crescut în august şi este pe plus de aproape 5% la 8 luni

Autor: Răzvan Botea 07.10.2022

Creşterea cifrei de afaceri din retail, după ce s-a scăzut inflaţia, este susţinută de vânzările de haine, încălţăminte, medicamente şi combustibili Andrei Rădulescu, BT: „Se confirmă rezistenţa la intensificarea presiunilor inflaţioniste.”

Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, barometru pentru consumul privat, a accelerat în august la +4,5% an/an, arată datele publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS). Astfel, la opt luni din 2022, indicatorul amintit este la un plus de 4,8%, după ce s-a scăzut inflaţia,  care a fost de 15% în august. Cătălin Pozdarie, CEO retailerului de articole sportive Hervis, spune că încă nu se simte inflaţia în consum. Vânzările de haine şi încălţăminte cresc cu 11%.

„Cred că în România nu se resimte criza despre care se tot vorbeşte în lume. În momentul de faţă, lumea abia a revenit după un concediu binemeritat şi cred că încă nu resimte în totalitate criza”, a spus el la ZF Live.