Footprints for Retail, evaluat la 5 mil. euro, are nevoie de o finanţare de 500.000 euro din care a atras deja peste jumătate

Autor: Ioana Nita 07.10.2022

Footprints for Retail, compania locală ce a dezvoltat o platformă de retail media, care le oferă retailerilor offline posibilitatea de a converti traficul anonim în clienţi, a deschis o rundă de investiţii în valoare totală de 500.000 euro din care a atras deja 275.000 euro de la opt investitori, iar acum vizează încheierea unui parteneriat cu un fond de venture capital. 

Înainte de runda de finanţare, businessul Footprints for Retail a fost evaluat la 5 milioane euro. În cei cinci ani de activitate, în proiectul Footprints for Retail s-au investit în total circa 2 milioane euro. Soluţia Footprints are la bază o tehnologie ce le oferă companiilor din retailul offline posibilitatea de conversie a traficului anonim în clienţi profitabili, cu un comportament de achiziţie predictibil, analizând în mod unitar datele comportamentale din offline şi online, cu ajutorul inteligenţei artificiale şi automatizării algoritmice.

În prezent, complexitatea interacţiunilor dintre clienţi şi produsele şi serviciile companiilor nu este înţeleasă complet de către modelele de date ale retailerilor şi ale platformelor cu care lucrează, iar investiţiile de media ale retailerilor se concentrează pe câte un canal de interacţiune (Google, Facebook etc.) în mod izolat. Iar acest lucru, dacă funcţionează pentru retailerii pur online, nu funcţionează pentru retailerii cu prezenţă în offline (pentru că nu pot atribui investiţia de media din online cu rezultatele din offline). Mai mult, potrivit analizei Footprints, dacă, în cazul retailerilor online, proporţia dintre investiţia de media în achiziţia unui client nou sau în generarea unei tranzacţii noi şi rezultate este de 15-25% (Return on Ad Spend), în cazul retailerilor fizici această pondere este de doar 3,5-5%.