Piaţa cosmeticelor va creşte cu 2,3%, în medie, anual până în 2026. Ritmul e uşor mai scăzut decât cel din perioada 2015-2021. Românii cheltuie anual 1,5 mld. euro pe produse de parfumerie, machiaj şi îngrijire a pielii

Autor: Cristina Roşca 22.10.2022

♦ În România, vânzările de parfumuri, produse de machiaj sau îngrijire a pielii s-au situat pe un trend ascendent până în 2019, inclusiv, pentru ca în 2020 să existe un declin dat de pandemie. Anul trecut însă, piaţa a revenit pe plus.

Piaţa de produse cosmetice şi parfumerie din România va creşte cu 2,3%, în medie, anual, până în 2026, arată o analiză a Virtual Board, o platformă de democratizare a informaţiei manageriale ce integrează soluţii de inteligenţă artificială în activitatea de consultanţă managerială. Spre comparaţie, ritmul mediu anual din perioada 2015-2021 a fost de 3,1%, conform aceleiaşi surse.

În România, vânzările de parfumuri, produse de machiaj sau îngrijire a pielii s-au situat pe un trend ascendent până în 2019, inclusiv, pentru ca în 2020 să existe un declin dat de pandemie. Anul trecut însă, piaţa a revenit pe plus, odată ce oamenii au început să meargă iar la birou sau să iasă în oraş. „Industria de beauty din România s-a înscris pe un trend crescător în ultimii ani (perioada 2015-2021), înregistrând o rată medie anuală de creştere de 3,1%, atingând la finalul perioadei de analiză o valoare de circa 1,5 mld. euro. Vânzările de cosmetice (CAGR 5,1%) şi produse pentru îngrijirea pielii (3,7%) au fost factorii motrici de creştere a pieţei, segmentele fiind urmate îndeaproape de cel de par­fumuri (3,6%)“, spune Cristian Bisa, managing partner al Virtual Board.