INTERVIU. Fabrice Cambolive, COO, Renault: Dacia a depăşit Renault în anumite luni pentru că a putut produce. Au fost furnizori pentru marca Renault care au avut probleme

Autor: Bogdan Alecu 18.10.2022

♦ Marca Renault introduce optimizări ale producţiei similare cu ideile lansate iniţial pentru Dacia - reducerea numărului motorizărilor şi versiunilor de echipare pentru un control mai mare asupra vânzărilor.

Dacia a reuşit în 2022 să de­păşească Renault la numă­rul de maşini noi înmatricu­late pentru două luni la rând, în condiţiile în care de o­bi­cei Re­nault vinde cu 30 pâ­nă la 50% mai multe ma­şini de­cât brandul românesc.

„Dacia creşte pentru că poate produce, dacă nu a avut acei furnizori cu probleme, uzina poate livra. Acum la Renault am re­venit pe creştere în septembrie faţă de peri­oa­da similară a anului trecut şi situaţa se îmbunătăţeşte în retail. Am ales să prioriti­zăm vânzările în retail, către persoane fizice şi la Renault. În Franţa Renault este acum numărul 1 pe retail, poziţie pe care nu a deţinut-o anul trecut. Deja avem o creştere de 20% pe retail în 2022 şi în perioada crizei microcipurilor ne-am concentrat pe livrările către persoane fizice“, a spus Fabrice Cambolive, di­rec­torul operaţional al mărcii Renault, care între 2009 şi 2011 a con­dus şi vânzările mărci­lor Renault, Nissan şi Dacia în România.

Dacia a produs în primele nouă luni ale acestui an 230.000 de maşini la Mioveni, faţă de aproape 195.000 în perioada similară a anului trecut, potrivit datelor ACAROM.