Klaus-Peter Roehler, Allianz SE: Dacă asigurătorii cresc numărul de reparaţii auto în Europa cu doar 2 pp/an, în locul producţiei de piese noi, pot fi evitate 30.000 tone de emisii de CO2, echivalentul consumului anual de energie a 5.100 gospodării

Autor: Mircea Nica 20.10.2022

Daunele provocate de coliziunile dintre autovehicule sunt, în general, de dimensiuni mici şi medii şi afectează în principal părţile exterioare ale vehiculului, iar pentru acestea există opţiuni de reparaţii prietenoase cu mediul, producţia unei piese noi având o amprentă de CO2 semnificativ mai mare decât o reparaţie, au spus reprezentanţii grupului Allianz SE în cadrul celei de-a zecea ediţii a Allianz Motor Day. 

„Aceste opţiuni de reparare sunt deja utilizate în prezent, dar există un potenţial mare de îmbunătăţire. Dacă asigurătorii cresc numărul de reparaţii auto în Europa cu doar două puncte procentuale (pp-n.red.) pe an, conform calculelor experţilor noştri, pot fi evitate aproape 30.000 de tone de emisii de CO2, echivalentul consumului anual de energie a aproximativ 5.100 de gospodării. Aceste statistici stau la baza propunerii noastre de a creşte numărul de reparaţii prietenoase cu mediul în viitor“, a declarat Klaus-Peter Roehler, membru al Consiliului de Administraţie al Allianz SE, responsabil pentru activitatea de asigurări din Germania, Elveţia, Europa Centrală şi de Est, precum şi pentru Global P&C Retail şi SMC şi Global Claims

În asigurările auto, există multe pârghii pentru gestionarea sustenabilă a despăgubirilor care pot reduce semnificativ emisiile de CO2. În acest context, găsirea unor oportunităţi adecvate pentru a repara, mai degrabă decât pentru a utiliza piese noi, are cea mai mare importanţă, explică Klaus-Peter Roehler.