Conferinţa ZF Branduri româneşti 2022. În perioadele de criză, brandul poate fi un element diferenţiator. Pentru mărcile bine poziţionate, o criză va fi o furtună, nu un uragan

Autori: Ramona Cornea , Cristina Bellu 21.10.2022

♦ „În momente de criză, clientul se întoarce cu faţa către brand“

♦ „Oamenii se refugiază către brandurile în care au încredere“

♦ „Un brand puternic va rămâne legat de consumatorii lui“.

În perioadele dificile din punct de vedere economic, în crizele în care puterea de cumpărare a oamenilor este afectată, brandul poate fi pentru o companie un element diferenţiator, un colac de salvare. E important însă ca marca să fie una stabilă, în care s-au făcut constant investiţii şi care şi-a fidelizat clienţii de-a lungul anilor.

În astfel de crize economice, deşi consumatorii sunt mai atenţi la modul în care îşi cheltuie banii, ei nu se uită doar la preţ, ci se îndreaptă spre mărcile în care au încredere. Acestea au fost unele dintre concluziile conferinţei ZF Branduri româneşti 2022. Bunăstarea faţă în faţă cu creşterea preţurilor. Cât de greu cântăreşte „made in Romania“ în procesul de cumpărare?

„Un brand puternic va rămâne legat de consumatorii lui. Există situaţii în care sunt modificări dramatice ale veniturilor şi atunci clientul e forţat să se orienteze către altceva (mai ieftin – n.red.). Altfel, dacă brandul şi-a construit bine relaţia cu consumatorii săi şi nu este o diferenţă de preţ extraordinară, oamenii vor continua să cumpere acea marcă. Plus că, după crize sau după perioade grele, şansa este a brandurilor, deci investiţi în brandurile voastre, securizaţi-le să fie ale voastre“, îi sfătuieşte pe antreprenorii locali Tiberiu Dăneţiu, director de marketing al retailerului Auchan.

Şi Ionuţ Ilie, general manager, Ice Cream, Unilever, grup internaţional ce are în portofoliu mărci locale, este de părere că brandurile de încredere sunt cele preferate de clienţi în perioade de criză. Ba mai mult, Cătălin Mahu, fondatorul lanţului de restaurante La Mama, subliniază că în perioadele dificile valoarea brandului este mai importantă decât oricând.

„În momente de criză, clientul se întoarce cu faţa către brand. Este foarte important pentru fiecare să-şi crească brandul pas cu pas, milimetru cu milimetru, aceasta este o parte din succes“, a explicat el.

Astfel, un brand puternic experimentează diferit momentele de criză dintr-o piaţă faţă de companiile mici, cele care nu au un brand dezvoltat.

„Pentru mărcile bine poziţionate, o furtună de genul unei crize economice nu va fi ca un uragan, cum este pentru companiile mici“, explică Anda Jurcă, international sales director în cadrul lanţului de bijuterii TEILOR.