Raul Filip, director de achiziţii la Altex: Oamenii sunt deja mai prudenţi în achiziţii. Ei caută oferte, dar sunt dispuşi să dea mai mulţi bani pe un produs dacă acesta e mai eficient din punct de vedere energetic

Autor: Cristina Roşca 27.10.2022

♦ Altex este liderul detaşat al comerţului electro-IT local şi este, după cifra de afaceri, una dintre cele mai puternice trei companii antreprenoriale româneşti ♦ Grupul controlat de omul de afaceri Dan Ostahie deţine circa 125 de magazine fizice, plus operaţiuni online sub cele două branduri ale grupului - Altex şi Media Galaxy.

Anul 2022 a stat sub semnul provocărilor, cele mai importante fiind cele din zona de logistică şi lanţ de distribuţie, cărora li se adaugă criza din energie şi, bineînţeles, inflaţia, spune Raul Filip, director de achiziţii al retailerului Altex.

„Pe zona de supply chain au existat provocări încă din primele luni ale pandemiei şi până astăzi, aşa că ne-am obişuit cu ele. Au existat mai multe perioade în care ne-am confruntat cu disponibilităţi precare la anumite produse. În ultimul an, aceste probleme au fost cauzate de criza energiei“, explică executivul.

El povesteşte că atât în Europa, cât mai ales în Asia, au fost furnizori care au putut livra doar un volum limitat de marfă dat fiind că preţul energiei a bătut record după record.

„Unele fabrici, mai ales în Asia, chiar s-au închis temporar pentru că nu puteau produce la costurile respective, nu puteau transmite mai departe scumpirile în preţul final.“