Virgil Şoncutean, CEO al Allianz-Ţiriac: Noi credem foarte mult că viitorul asigurărilor trebuie să se desprindă de asigurările auto. Ele vor rămâne în continuare extrem de importante ca pondere, dar este un potenţial neexploatat pe zona nonauto şi life

Autor: Mircea Nica 28.10.2022

♦ „Suntem o organizaţie care are un peisaj de distribuţie complet. Avem bancassurance, canal specializat pe asigurări de viaţă, avem reţeaua proprie foarte puternică, iar aceste motoare au dinamizat creşterea de asigurări de viaţă mai mult. Cred că structura pieţei este foarte strâns legată de profilul distribuitorului. Dacă distribuitorii din piaţă sunt dominant distribuitori de asigurări RCA, piaţa va fi oarecum captivă acestui model de business“, susţine Virgil Şoncutean.

Viitorul pieţei asigurărilor din România va depinde de o rupere de zona asigurărilor auto pentru a putea exploata zona nonauto şi zona asigurărilor de viaţă, unde există un potenţial semnificativ, a explicat Virgil Şoncutean, CEO al Allianz-Ţiriac, în cadrul celei de-a treia zi a evenimentului ZF Bankers Summit 2022, zi care a fost dedicată exclusiv asigurărilor.

„Noi credem foarte mult că viitorul asigurărilor trebuie să se desprindă de asigurările auto. Ele vor rămâne în continuare extrem de importante ca pondere, dar este un potenţial neexploatat pe zona nonauto şi life unde ne-am concentrat atenţia. Noi facem acum un catch-up cu situaţia la nivel de grup. În grupul Allianz, ponderea asigurărilor de viaţă şi sănătate cântăreşte mai mult de 50%, la noi vorbim de până în 20%“, a spus Virgil Şoncutean la evenimentul care s-a desfăşurat în iulie.