Ana-Maria Doxan, Nespresso: Disponibilitatea limitată a componentelor electronice şi preţul record al cafelei verzi sunt doi dintre factorii care au determinat creşteri de preţuri

Autor: Cristina Roşca 01.11.2022

♦ Nespresso este o divizie a gigantului din industria dulciurilor şi cafelei Nestlé, dar este un business operat separat, conform celor mai recente date ZF ♦ Totuşi, nu există o entitate juridică distinctă pentru Nespresso.

Ana-Maria Doxan, business executive officer în cadrul Nespresso, spune că astăzi numeroase industrii se confruntă cu creşteri generalizate ale preţurilor, inclusiv industria de elec­tro­nice şi electrocasnice mici şi cea pro­ducătoare de cafea. Ea le menţio­nează pe cele două pentru că Nespresso, o divizia a gigantului elveţian Nestlé, are în portofoliu atât cafea (capsule), cât şi espressoare sub propriul brand, dar realizate de jucători specializaţi.

„În prezent cred că suntem cu to­ţii – consumatori şi businessuri deo­potrivă – afectaţi de inflaţie“, spune executivul care conduce de anul trecut operaţiunile Nespresso în România.

Printre factorii care au determinat creşterile de preţuri ea menţionează dis­ponibilitatea limitată a componen­telor electronice şi a altor elemente, si­tu­aţie generată de cererea crescută venind din­spre mai multe industrii, precum auto­mo­tive, electronice şi electrocasnice; creş­terea preţurilor de import şi scum­pirea materiilor prime. Spre exemplu, preţul cafelei verzi, la nivel global, se situează astăzi la un ni­vel record. Nespresso lucrează în mod direct cu peste 140.000 de fermieri.