ZF Live. Roxana Hălmăgean, head of micro segments strategy, BCR. Andrei Teodor Popa, product owner corporate & micro digital lending, BCR. Creditarea complet digitală ajunge şi la companii, dar fiind un flux complet digital bazat pe algoritmi, criteriile de acordare trebuie respectate

Autor: Mircea Nica 14.11.2022

Antrei Teodor Popa, BCR: Pentru o decizie automată de credit, care este bazată pe algoritmi, profitabilitatea este o condiţie necesară. Nu putem intra într-o analiză om la om. Pentru aprobarea automată contează ca ultimul an să araţi bine, să fii stabil şi o performanţă financiară bună. Roxana Hălmăgean, BCR: Deocamdată doar 10% dintre clienţii pe care îi achiziţionăm se descurcă singuri online. Marea majoritate sunt ghidaţi de către colegii din reţea.

Linia de credit complet digitală pentru companii lansată de BCR la finalul anului trecut a atras 1.200 de clienţi care au accesat acest produs, iar planul băncii este de a extinde accesul complet digital şi pentru companiile cu o cifră de afaceri de peste 1 mil. euro, dar şi pentru diferite tipologii de antreprenori, a spus Roxana Hălmăgean, head of micro segments strategy, BCR, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

„Ne dorim să dezvoltăm produsul pentru cât mai multe tipologii de antreprenori, PFA-urile vor fi şi ele în ţinta noastră. Sunt 1.200 de clienţi care au accesat acest produs. În ultima perioadă, programele de finanţare, cu fonduri europene, de tipul IMM Invest au acaparat cel mai mare interes al clienţilor şi marea majoritate a creditelor au fost date în această direcţie”, a spus Roxana Hălmăgean.

Ea a mai adăugat că deocamdată sunt puţini clienţi care intră şi caută online, ceea ce înseamnă că încă nu este un trend.

„Deocamdată doar 10% dintre clienţii pe care îi achiziţionăm se descurcă singuri online. Marea majoritate sunt ghidaţi de către colegii din reţea. Ei ştiu cam către ce clienţi să se ducă şi atunci este mai uşor pentru că se duc ţintit către clienţii care ar putea să obţină un credit.“