ANALIZĂ ZF. Cât de des se modifică preţurile în marile lanţuri de magazine? De la „săptămânal sau chiar zilnic“ la „doar dacă vin majorări de la furnizori“

Autor: Cristina Roşca 03.11.2022

♦ În această perioadă marcată de inflaţie record, Ziarul Financiar încearcă să urmărească ce se întâmplă cu preţurile din marile magazine din România, magazine care controlează 70% din comerţul alimentar local ♦ Din cele opt reţele de retail modern, doar trei au răspuns solicitării ZF privind modul şi frecvenţa cu care se modifică preţurile ♦ Lidl, Carrefour, Auchan, Penny şi Mega Image au preferat să ţină, din nou, la secret modul în care stabilesc preţurile.

Cât de des cresc preţurile în supermarketuri şi hipermar­keturi? Când apar ofertele şi promoţiile? Trebuie notifica­te scumpirile şi dacă da unde? Cât de des fluctuează preţurile şi în funcţie de ce factori?

Acestea sunt câteva întrebări la care ZF a încercat să găsească răspuns într-o perioadă în care puterea de cumpărare a românilor scade ca urmare a faptului că au loc scumpiri pe bandă rulantă la aproape toate produsele şi serviciile.

„Săptămânal sau chiar zilnic“ şi „doar dacă vin majorări de la furnizori“ sunt răspunsurile primite de la retaileri privind frecvenţa cu care se modifică preţurile din marile lanţuri de magazine, cele care controlează 70% din vânzările din comerţul alimentar. Totuşi, doar trei reţele din opt au răspuns solicitării ZF, este vorba de Kaufland, Profi şi Cora. De partea cealaltă, Lidl, Carrefour, Auchan, Penny şi Mega Image au preferat să ţină, din nou, la secret modul în care stabilesc preţurile.

Preţurile din supermarketuri şi hipermarketuri la produsele de larg consum, cele care se găsesc cel mai des în coşul de cumpărături al românilor, au crescut cu 30-50% în acest an, lucru ce s-a văzut rapid în portofelele românilor dat fiind că salariile nu au putut ţine pasul cu scumpirile. Astfel, oamenii au început să îşi schimbe comportamentul de consum.