Afaceri de la Zero. Mihai Drobu şi-a pus toate economiile în Land of Kids Afterschool, un proiect antreprenorial în zona de educaţie pe care vrea să îl extindă cu o grădiniţă

Autor: Alexandra Matei 03.11.2022

♦ Afterschool-ul se află în zona Vatra Luminoasă din Bucureşti şi este dotat cu o curte şi cu patru săli de clasă, fiecare cu o capacitate de 10-12 copii ♦ La Land of Kids vin copii începând cu clasa zero şi până la clasa a treia ♦ Preţul pe care îl plătesc părinţii pentru ca cei mici să beneficieze de serviciile afterschool-ului ajunge la 1.700 de lei lunar cu mesele incluse.

Mihai Drobu a investit într-un proiect antreprenorial în zona de educaţie toţi banii pe care i-a câştigat dintr-un alt business pe care îl avea în zona de transporturi şi astfel, alături de familia lui, a pus bazele afterschool-ului Land of Kids din Bucureşti anul trecut. El a hotărât să înceapă un business în domeniul educaţiei datorită sprijinului mamei sale, care lucrează în învăţământ încă din 1990.Astăzi, Land of Kids Afterschool găzduieşte, după terminarea programului de la şcoală, circa 30 de copii.

„Am ajuns în zona de educaţie cu ajutorul mamei mele, care activează în acest domeniu din 1990. Soţia mea, de asemenea, îndrăgeşte foarte mult copiii şi aşa am decis să deschidem un business în domeniul acesta. Anul trecut şcolar, 2021-2022, am avut prima grupă de copii. Am început cu un efectiv de 10-15 copii, iar anul acesta în septembrie am pornit cu 30 de copii. Am investit circa 20.000 de euro în acest proiect. Fără niciun fel de cunoştinţă în domeniu nu aş fi pornit acest business, nu aş fi investit absolut tot într-un astfel de proiect. Ajutorul şi experienţa mamei mele mi-au dat curajul să încep şi nu îmi pare rău deloc“, a spus Mihai Drobu.

Afterschool-ul se află în zona Vatra Luminoasă din Bucureşti şi este dotat cu o curte şi cu patru săli de clasă, fiecare cu o capacitate de 10-12 copii. La Land of Kids vin copii începând cu clasa zero şi până la clasa a treia. Programul dintr-o zi obişnuită, povesteşte fondatorul, arată astfel: copiii sunt luaţi de la şcoală în jurul orei 11-12, transportul fiind asigurat de personalul afterschool-ului, ajung la locaţie şi au activităţi până la ora 19.

„Atunci când ajung, cei mici mănâncă masa de prânz, apoi au o perioadă de o oră de relaxare. Perioada de teme începe în jur de ora trei, iar în jurul orei cinci au o altă perioadă de relaxare, fie la noi în locaţie, fie în parcuri, la teatru sau la muzee“. Totodată, cei mici pot merge, în cadrul programului de la afterschool, şi la cursuri de înot. Unul dintre lucrurile pe care acesta şi le-a dorit, prin prisma proiectului său, a fost să uşureze munca părinţilor, care termină programul la 17-18 şi nu reuşesc să ajungă întotdeauna în timp util să îi ia pe cei mici de la şcoală. 

Pentru fiecare grupă, menţionează el, există câte un învăţător şi două îngrijitoare. Recent, spune antreprenorul, echipa Land of Kids Afterschool a fost mărită cu încă un angajat.

Preţul pe care îl plătesc părinţii pentru ca cei mici să beneficieze de serviciile afterschool-ului ajunge la 1.700 de lei pe lună. Contractele se semnează, în general, pentru un an şcolar sau pentru perioada de vară, când se poate opta pentru o săptămână, o lună sau toată vacanţa.

Mihai Drobu susţine că în momentul de faţă afterschool-ul se apropie de capacitatea maximă. Locaţia existentă, explică el, nu mai permite o creştere foarte mare a numărului de copii. „După primul an, lucrurile arată bine – de la 13 copii, am ajuns la 30 de copii.“

El îşi doreşte, însă, ca în viitor să extindă businessul şi să vină cu o a doua locaţie, care să aibă şi grădiniţă, astfel încât să acopere şi serviciile pentru copii cu vârste începând de la trei ani. Pentru acest pas, spune fondatorul, este nevoie de un spaţiu diferit, care să permită funcţionarea unei grădiniţe şi care să aibă o bucătărie proprie. „Anul acesta rămâne doar afterschool-ul, iar în 2023 probabil vom porni şi proiectul cu grădiniţa“.

În contextul economic actual, antreprenorul s-a confruntat cu creşteri de preţ pe zona de transport, a serviciului de catering, dar şi cu costuri mai mari la întreţinere. El susţine că nu a ridicat preţul serviciilor foarte mult, iar în prezent, aşteaptă să vadă cum evoluează piaţa.

Un astfel de business, mai spune acesta, devine profitabil abia din anul trei de funcţionare.